Badtime med mina badankor

Igår åkte vi som sagt till badhuset. Ett badhus ingen av oss besökt tidigare, och jösses så bra det var för barn. Inget stort badhus men fanns gott å väl allt man behöver. Det var varmt i både luften och i bassängerna. Fanns rutschkanor till olika åldrar, massa flytleksaker så som madrasser i olika former. Ett eget litet lekland för mindre barn med massa badleksaker,  rutschkanor, grotta, bro, saker som det spruta vatten ur lite här å var och mycket mer. Hela familjen gillade det verkligen. Å bäst enligt mig är att jag slapp frysa ✌ Badhuset ligger även nära oss så dit kommer vi åka igen.
 
Efter en heldag i badhuset så var vi alla rejält slut men då vi redan bestämt med farmor/farfar och farbror att vi skulle gå en maschallpromenad på kvällen så vart det ju bara att hoppa i ytterkläderna å ut igen. Det var engentligen lite för lång runda för barnens trötta ben men trevligt ändå. Serverades lite glögg å pepparkakor efter halva rundan. Fast jösses vad dåliga vi va på tipspromenadsfrågorna! Knappt så vi klarade av barnfrågorna 😂
 
Som några av er vet så bor vi på gård, detta innebär ju en del extra fix. Så när familjen väl kommit hem, alla fått i sig kvällsmat och barnen lagt sig var det bara att dra på sig stallkländerna och ut å ta hand om djuren. Å givetvis vägrade hästarna komma när de skulle in 😴 så där stod jag i regnet/blåsten och fick klafsa runt i leran... kan säga att just då var dom väldigt billiga 😂
Vi har även några höns så efter hästarna blivit nattade gick jag förbi dem. Där låg ett gäng ägg å väntade. Är allt lite trevligt att kunna plocka sina egna ägg här hemma 😊 
 
 
Som ni ser får vi lite blandad kompott av ägg. Allt från dvärgägg till stora. Allt från vita till beiga till gröna i olika nyanser.
 
//ingela



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0