Mio

Då känns det dax att presentera Mio lite mer ingående. 
 
Han är mitt och Jimmys första gemensamma barn. Mio Tintin heter han och blir 5år i augusti. Har svårt att fatta vart tiden tagit vägen. Var ju inte länge sedan vi stressade in till sjukan efter att vattnet helt oväntat gick hemma i hallen.  Och då fick vi äntligen träffa den lilla krabaten som vi så länge längtat efter.
Önskar att jag kunde pausa tiden lite ibland. Jag hinner inte riktigt med, han växer ifrån mig och utvecklas på tok för fort. Men åter tillbaka till presentationen.
Mio är en glad grabb som är lätt att tycka om. Han är lite reserverande och iakttar sin omgivning i början då han träffar nya människor. Men får han bara en liten stund att 'känna av stämningen' så är det snart full fart på honom oxå.
Mio är mycket snäll och mån om dem han har omkring sig (Om han inte retas med brorsan eller syrran då 😂).
 
Denna lilla grabb har alltid varit tidig i sin utveckling både i finmotorik och grovmotorik. Och tala gjorde han tidigt. Å som han tjatar 😫, man får ju lite lätt skavsår i öronen ibland 😉. Men jag är tacksam för att just språket varit en lätt match för honom.
Räkna är även det, något som Mio har väldigt lätt för. Han har länge kunnat plussa ihop olika tal. Får hoppas intresset för siffror håller i sig länge.
Mio är självsäker, helt övertygad om att han kan allt bara han tränar.
Ett stort intresse han har är att spela spel. Han gillar nog alla typer av spel och pussel men en stor favorit är att spela wii. Å så duktig han är på det! 😍
Han klarar av att lägga 100bitars pussel  (japp jag skryter lite för han gör mig galet stolt). Däremot har han tyvärr ärvt sin mammas vinnarinstingt och är en taskig förlorare. 
 
När man frågar Mio vad han skall göra när han blir stor är svaret, tvätta lastbil och köra folkrace 😍. Denna lilla grabb ser helt klart upp till sin stora idol, hans pappa. 
Farmor har oxå alltid varit en stor favorit hos Mio. Han är hos farmor och farfar många gånger varje vecka och spelar spel, spelar fotboll eller hjälper till med något ute.
 
Vi bakar ofta i våran familj vilket Mio gärna hjälper till med. Framförallt gillar han att smaka på smeten (precis som mamma). Kan däremot inte förstå hur han kan gilla pannkakssmet så mycket.
 
Just nu är Mio inne i någon fas där han tänker mycket. Han funderar, klurar, frågar och pratar om allt precis hela tiden. När man sedan svarat honom så börjar han spekulera vidare tills jag inte längre har några svar.
 
Mios kusiner har en stor del i hans hjärta. Han pratar om dem nästan dagligen. Han älskar att träffa och leka med dem. Det är bland det bästa denna underbara lilla människa vet. Få vara med kusinerna!
 
Som jag älskar denna fantastiska pojk!! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0