Halt, snö å gnälliga jävlar..

Hej hej...låter säkert som att jag är lite bitter när man läser rubriken men så är inte fallet. Borde väl egentligen valt ett annat ord än gnälliga jävlar men mitt ordförråd är visst totalt tömt just nu. Det enda jag kom på istället var gnälliga kärringar men eftersom det finns minst lika många gnällfisar av det manliga könet så passade inte det heller.
 
Så nu undrar ni säkert ännu mer vad jag funderar över. Jo såhär är det. Så fort det blir det minsta halt eller det kommer snö så bokstavligen talat fylls mitt facebookflöde av negativa kommentarer om just halka och snö. SOM om det vore en stor grej, en världsensation att det är halt och snö. MEN hallå, I got a news for you all... Det är vinter, närmare bestämt december. Vi bor i sverige. Det SKA vara halt och snö nu. Det är ingen sensation. Det är ingen stor grej. Och dessutom, det inträffar varje jävla vinter.
 
Nästa grej "alla" måste gnälla över som samtidigt tar hela flödet på fb är..... Vart är plogbilen/saltbilen? Ja eftersom jag lever ihop med en chaufför som har salt/plogtjänst så ska jag nu tala om för er vart dom är. Dom är på vägarna och SALTAR. Dom kanske inte är exakt just nu på den lilla pluttevägen som du kör på. Men jag lovar, dom jobbar fan röven av sig för att på bästa sätt få bort halka och snö.
Om jag säger så här, fundera lite på exakt hur många vägar det finns i sverige. Stora som små....förmodligen sjukt många. Hur ska man lyckas få ALLA dessa vägar att bli is och snöfria direkt när nederbörden infinner sig? 
 
Jösses nu är det ju inte bara rubriken som låter bitter. Nu låter ju hela inlägget bitskt. Men visdt har jag rätt i att halva fb verkar sjukt förvånade över att det blev vinter detta året oxå.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0