Pepparkaksfix..i morgon är det dax igen

Go kväll. Här hemma är det för tillfället fullt med ungar. Vi skall ha våran årliga glögg och julbakskväll här hemma i morgon. Men syrrans barn kunde inte vänta så dom kom hit redan ikväll. Mycket uppskattay av oss alla, är så härligt och ha dom här.
 
I övrigt har vi haft fullt upp med att förbereda idag. Jag har handlat. Jag var definitiv inte ensam så det tog i princip hela förmiddagen. När vi väl kommit hem allihopa så gick det fort att fixa färdigt. 
Grabbarna blandade först ihop en pepparkaksdeg. Sedan fick de skära potatisen till gratängen. Jag åkte på det roliga, att skala ca 1 miljard minipotatisar.
Saga den lille sötisen passade mest på att äta majskrokar.
 
Lagom tills det var dax att montera ihop pepparkakshusen blev jimmy utringd på jobb. Jag åker varje år på att limma ihop husen men jag avskyr det. Man bränner sig alltid. Och det är svårt att få ihop dem själv. Försökte med både smält socker och limpistol.
 
Efter lite trix, fix och några blåsor senare så fick jag ihop dem.
 
I morgon skall dom dekoreras. Kommer bli fina mästerverk. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0