Annonsering på schemat idag.

Go kväll! Gissa vad jag gör 😂 jo nattar barn 😉.
Idag har vi 'officiellt' lagt ut annons på våran lilla ponny. Är mycket blandade känslor här hemma angående att sälja henne. Men man ska inte vara egoistisk och behålla en häst som bara får gå å aldrig göra nått rolig. Även om det är känsloladdat just när man skall sälja. 
Tänk så mycket bättre/roligare hon kommer få hos en familj med något litet hästtokigt barn som vill borsta, mysa, gosa, rida och greja varje dag. Här får hon den dagliga skötseln, lite kramar och en extra morot,  men inte mycket mer än så.
Jag blev förvånad över hur många som har varit intresserade av henne på så kort tid. Är ju givetvis positivt. Då har man ju möjlighet att hitta rätt familj för just henne 😊.
Har en familj som känns väldigt bra som skall komma och titta på henne. Där hoppas vi starkt på att det ska funka. Och annars är det redan fler som vill komma, vilket oxå det känns bra.
 
I förmiddags satt jag och skrev på mitt doptal som jag skall hålla nästa helg. Jag ska bli gudmor åt underbara lilla signe 😍. Att skriva ett tal känns inte som några större problem, men att däremot stå och tala inför folk är jag definitivt inte bekväm med 😣. 
Så jag måste nog träna några gånger 😂. Känns ändå bättre att ha skrivit ihop något eget än att behöva läsa en av diktern/verserna som prästen ger en. Jag kommer definitivt läsa fel å staka mig igenom en text jag inte själv har skrivit, å då blir det ju ännu mer nervöst att tala inför folk. Bokstäverna i skrivna texter/böcker har nämligen en tendens att 'hoppa runt' hej vilt för mig 🤔.
Jag lägger kanske ut talet här sen så ni oxå kan få ta del av det 😊. 
 
Jag bara måste skryta lite om mina barn idag oxå 😍. Efter skola/dagis så åkte vi till stan. Fixade fannys nya glasögon som felix lyckades få tag i igår och drog helt sneda. Sen gick vi till leksaksaffären och köpte present till signe. Barnen skötte sig så exemplariskt bra! Inte ett gnäll eller tjafs eller tjat om vad dom ville ha i affären. Dom tittade runt, hittade givetvis massa fint och kul men nöjde sig med att få välja en fin sak till signe 😊.
Sen tog vi vägen via gyllene måsen innan vi landade hemma hos farmor och farfar. Även där kunde dom hålla sams 👌. 
 
Nu sover grabbarna äntligen så nu skall jag titta till den stora tjejen och se om hon gömt sig under täcket med mobilen  😘.
 
//ingela
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0