Tankar... đŸ€”

Ett barns tankar Àr nÄtt som kan fÄ mig att oxÄ börja fundera och ibland kÀnna mig korkad.
Jag anser mig sjĂ€lv som ganska bildad. Har studerat mina 9Ă„r i grundskolan, gick en bra utbildning pĂ„ gymnasiet (nvna), studerar till ekonom pĂ„ högskolan och sĂ„ nĂ„gra Ă„rs livserfarenhet pĂ„ det.  ÄNDÅ kan min 4a Ă„rings tankar ge mig huvudbry 😂. 
 
Han Àr inne i en period nu dÀr han har mycket funderingar och mycket tankar. Ska ge er lite exempel sÄ förstÄr ni vad jag menar.
Mamma, hur kommer vi upp till aragon (vÄr katt) i himlen? Hur lÄngt Àr det dit? Hur kan han vara bÄde dÀr och i marken? (Vi begravde honom) men mamma, vad Àr en sjÀl?
Mamma, varför gÄr myrorna pÄ rad?  
Mamma, vart bor tomten?  Hur kan han ge alla presenter samtidigt? 
Mamma, vart tar rymden slut?  Mamma, hur stor Àr rymden?
 
Ja ni ser, funderingarna och frĂ„gorna tar aldrig slut. En hel del frĂ„gor gĂ„r ju svara pĂ„ men en del fĂ„r jag lixom inte till nĂ„got realistisk svar. Utan istĂ€llet har min 4a Ă„ring lyckats fĂ„ mig att Ă€ven jag börja fundera. Ja varför gĂ„r alltid myrorna pĂ„ rad đŸ€” eller hur förklara man egentligen vad en sjĂ€l Ă€r? 
 
MĂ„nga av hans funderingar kommer just nĂ€r vi nattar. Och ofta slutar det som idag, med att han sover Ă„ kvar sitter jag och fortfarande funderar pĂ„ hur jag ska hitta realistiska svar 😂



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, trĂ€ning och allt dĂ€rtill. Älskar att hĂ„lla mig aktiv och rastlösheten Ă€r alltid nĂ€ra ✹

RSS 2.0