Astrid Lindgrens värld

Jag, syrran och alla barnen brukar åka iväg nån natt själva med husvagnen. Förra året blev det Gränna och Visingsö. Då fick vi plats alla i våran bil. I år har vi ju blivit en till så då fick vi dela upp oss i 2 bilar. Samtidigt lite skönt att slippa sitta så trångt. Resans mål bestämdes i år av barnen. Vi har besökt Astrid Lindgrens värld flera gånger innan men så länge barnen fortfarande tycker det är roligt så gärna för mig. "Lite" barnteater kan ju aldrig skada 😆. Så vi möttes upp här hemma tidigt på morgonen. Packade in det sista å kom tillslut iväg. 
Nyvaken liten saga. Vi stannade på vägen för att äta vår frukost och ha en behövlig kisspaus. Wilma var inte sen med att hjälpa saga upp ur stolen och tror knappast att saga hade några invändningar mot det.
Ni ser ju glädjen i tjejernas ögon 😍 pure love.
 
Vi bjuder på en liten bildbomb från dagarna.
Alla är samlade och taggade.
Titt ur. (Nellie å felix)
Balansen var det inget fel på.
Han nådde precis upp, men tror inte han riktigt förstod det roliga 😉. 
 
Även denna lilla donnan tyckte det var toppen att vara på utflykt.
Lika bra på att städa där som hemma 🤔 nja kanske var det lite roligare att städa där.
 
Sitter samlade och väntar på att Karlsson på taket ska börja.
 
Polisen var i stan och söta är dom.
Den ena verkar lite mer nöjd än den andra. Tror nog allt någon står å tjuvnyps.
Vilar benen lite i vad som liknar en gungsäng 🤔.  
 
 
En selfie när vi kollar Emil i Lönneberga.
 
 
 
 
 
Just katla draken var Mio mycket imponerad av. 
 
Gourmet middag på kvällen. 😉 supergott kan jag lova!
Saga är precis lika nöjd hos kusin Nellie. Tänk vilken lycka att få ha så många underbara barn omkring sig.
 
 
Sammanfattningsvis, mycket bra semester. Vi har otroligt duktiga barn som är glada och sköter sig när vi är iväg. Det är ju påfrestande för alla att vara så många, på så liten yta. Och lite taskigt med sömn på det så hade det ju inte varit konstigt om humöret balla ur lite 😉. Så en stor eloge till dem!
Även en stor eloge till mig å syrran tycker jag allt, som inte tappade bort ett enda barn en enda gång ✌. Fast felix försökte göra en Joe labero några gånger å försvinna men oss lurar man inte så lätt.
 
Sen måste jag nog ändå säga att det är rätt stort att barnsagor som visades för 35år sedan, fortfarande uppskattas av barnen. Har ju svårt att tänka mig att ungarna om 35år sitter å kollar på Dora eller liknande som mina kids ser på idag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0