Mina barn lär sig 'The Hard way'

Ja livet med djur är inte alltid bara gulligull å gos. Ibland händer det även tråkiga saker. Just nu så är det tid för kycklingar hos oss. De "ploppar fram" några varje dag och under en säsong så är det oftast någon som är lite för klen å stryker med. Idag var en sådan dag. Denna lilla sötnosen låg jämte sin mamma med bruten vinge och som det verkade bruten rygg. Tyvärr inte mycket vi kunde göra för den.
 
Hur bör man då hantera detta med döden och barnen?  Jag tycker det är viktigt att barnen får vara med hela tiden. Att dom får se även den ledsamma delen med att ha djur. Att dom får se att det ibland är såhär det blir och hur vi då väljer att hantera det.
En del av barnen blir lite ledsna, endel har tusen frågor och funderingar men oavsett så anser jag att dom på detta sätt får lära sig så mycket. De lär sig att man känner olika, de lär sig hur livets gång kan vara. 
 
Just denna lilla krabaten fick vi begrava då Mio inte har varit med när någon kyckling dött innan så tyckte han det var viktigt med just begravningen. Sagt och gjort. Vi letade fram en liten spade och en fin liten gräsplätt.
 
En sten och några nyplockade blommor fick det oxå bli.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0