Utrotning vore på sin plats

Jag älskar att bo på landet. Vet att det skulle verkligen inte passa mig å min rastlösa själ att knö in mig på några futtiga kvadratmeter i stora staden. På landet har vi djur utanför fönstret, grannarna på lagom långt avstånd å det är ju aldrig fel om du frågar mig. Något som vi oxå har här på landet så är det flugor!! Inte en, två eller 10st utan snarare helt obehindrat antal flugor 😠. 
Så vad innebär då detta. Jo tänk er att ni sitter och äter frukost, du är trött för det är egentligen lite för tidigt på morgonen. Du släpper in katten när du ändå går å hämtar andra koppen kaffe. Inget konstigt med det. Du vänder tillbaka till stolen, katten är påväg till matskålen å så vips....katten rivstartar, över köksgolvet upp i fönstret. Smidig som han (inte) är så flyger blommor å lampa all världens väg. Å där står du som ett fån å funderar, va fan händer.?  Jo 1 enda plutte liten FLUGA är vad som händer 😫. Sen kommer ju grejen att det var ju inte enda flugan som finns här på landet utan katten fortsätter å studsa omkring, ser mer eller mindre ut som en liten påtänd duracellkanin där han hoppar omkring. Visar sig att han är extremt dålig på att faktiskt lyckas fånga någon fluga och eftersom han beter sig som en elefant i glashus med sin klumpighet så får han fortsätta sin jakt på flugor ute. 
 
Som jag skrivit innan är "bästa" tiden för mig  när ungarna hade somnat. Det är tyst och lugnt. Man har precis placerat sig i soffan med en kopp te för att kolla nån bra serie/film. Eftersom det ska föreställa sommar nu så envisas jag med att oftast ha shorts. Även om jag får ha tjocktröja å raggisar till. Men i allafall. Du sitter där i lugn å ro å då vips så dyker det upp en hel drös med flugor. Dom har en hel våning att flyga runt på men tydligen finns det inget bättre ställe att strosa runt på än just på de få centimetrar där jag är barbent. Hur kan det ens vara möjligt att man kan känna deras små fötter. Dom är ju pyttesmå! 
Man börjar lite lätt vifta bort dom. Håller på så en stund tills man inser att takten har ökar en aning och man ser ut som en väderkvarn där man sitter "i godan ro" å ska kolla tv. Inser efter en stund att det är lika bra å lyfta på röven, leta runt hela undervåningen efter någon av våra 4a flugsmällare. Sen börjar jakten å då vips syns inte en enda flugan till. Märkligt eller hur.
 
Så visst älskar jag att bo på landet men för min del så gjorde det inget om man utrotade dessa envetna flugor ett tag.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0