Värsta anfallet av nattskräck

Igår natt hade felix det värsta anfallet av nattskräck som vi någonsin varit med om. Värre än något av de anfall Mio hade.
Felix har inte haft nattskräck på ett tag så vi trodde nog att det hade gått över. Men jösses vad fel vi hade. Nu säger ju sjukvården att barnen själva inte tar någon skada av själva nattskräcken. De ska tydligen inte ens lägga märke till att dom haft det på natten. Men man måste ändå vara nära dom.när de väl får anfallen efter som dom kan skada sig ganska så rejält när dom inte har en aning om vad dom gör. Felix började exempelvis inatt att kasta sig med huvet mot väggen. Då får man ju vara där och skydda honom. Det svåra då är ju att ju mer du rör någon med nattskräck, desto mer hysteriska blir dom oftast. Lite svårt att hindra någon från att kasta sig i väggen om du inte ska röra individen 🤔. 
Men efter nästan 20 minuter så lugnade han sig och vi kunde få.honom att somna om. Tur ändå var att det blev endast 1 anfall igår. Kan ju bli många om man har otur. 
 
Jag sov inte så mycket mer inatt ändå. Kunde inte slappna av och jag tycker det är hemskt å se sitt barn skrika så galet hysteriskt och det finns ju inget man kan göra för att lugna.
 
Annars så hade vi en helt underbar dag igår. Vi var på den årliga sommarfesten på farmen. Familj, vänner, vuxna som barn, träffas "på farmen". Leker, tävlar och umgås en hel dag. Helt otroligt trevligt, roligt och vet inte riktigt hur jag mer ska kunna beskriva det. Alla är så positiva och familjära. Något man borde försöka vara oftare kan jag tycka.
Bjuder på några bilder.
Han var helt otrolig hela dagen. Han sprang runt (eftersom den grabben  tydligen aldrig kan gå). Han var glad och nöjd mest hela tiden. 
Hoppborgen var en stor favorit. Dom ägnade galet många timmar där.
Dessa bollarna var oxå extremt roliga. Jag trodde dock inte att det skulle vara så ansträngande som det var.
Fanny blev riktigt duktig på att komma upp på fötter igen efter hon vält. Kan inte påstå att verken jag eller Jimmy var det 😂.
 
 
Jag är så nöjd över min familj. Saga skötte sig exemplariskt. Hon är knappt 4a månader men så nöjd och glad hela tiden. De andra barnen  var så himla duktiga. Lekte, var glada och hade roligt precis hela dagen. Visst blev det lite tårar emellanåt men vem grinar inte en liten skvätt när man råkat flyga ut ur Hoppborgen eller när någon annan råkat sätta sig på en. Men i det stora hela blev det kanon bra.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0