Dop för Saga Chloe H❤

Idag har vi haft dop för våran minsting Saga. Större delen av dagen har det grejats och fixats inför dopet och mottagningen efter. 
Det sista i matväg skulle inhandlas. Lokal skulle fixas och dukas. Älskade syster fixade så fina dekorationer och mamma bakade fikat. Tack, för allt ni gör för oss ❤.
När alla var finklädda, kissade å rentvättade 😉 åkte vi till kyrkan. Saga skötte sig genom hela akten. Så gjorde även alla de andra barnen (å vuxna) oxå. 
Vi har inte haft denna prästen innan och hans upplägg skilde sig lite från de andra dopen vi haft. Tidigare har vi alltid gått in och stått där framme hela tiden. Han ville att vi skulle gå in och sen sätta oss på första stolsraden för att sen stå en liten stund och sen sitta en stund till. Kan se både för och nackdelar med hans upplägg. Är ju gött å slippa stå rakt upp å ner där framme så länge. Men samtidigt så kan ju ingen riktig se saga när vi sitter ner och det är ju liksom lite därför vi är där kan jag tycka 🤔. Visst är vi där för att höra prästen babbla lite oxå 😉, men då kan man ju få vila ögonen samtidigt på vår lilla skatt. Men i det stora hela tycker jag det var bra. 
Min syster läste en dikt som gjorde mig både stolt, glad och tacksam. Tack älskade systeryster! Tycker dock du skulle tagit tillfället i akt å friat när du ändå hade mikrofonen. 
En släkting som jag inte träffat på mycket länge, men som stått mig nära hela min uppväxt kom med min kusin och hennes familj. Härligt att träffa honom igen. 
 
Tack all familj, släkt och vänner som kom och firade sagas dop med oss. Så härligt att träffa er. Tack för all hjälp och alla fina presenter Saga fick.
 
Vår härliga familj med Sagas faddrar 😍.
 
Även om vi haft en underbar dag så kan man inte säga att felix haft någon bra dag.
På förmiddagen 'cyklade' han runt lite på sin springcykel han fick när han fyllde år. Han har inte använt den ute än då han inte klarar av att cykla på den. Men han tycker om att gå omkring lite å träna här i vardagsrummet. Rätt va det är så får pojken 'tattarsladd' å trillar rätt in i tvbänken å tar emot sig med ögonbrynet. Stackars grabb. Och sen när vi kom in i kyrkan så skulle han springa och leka. Självklart snubbla han och slog i pannan. Så han har varit på ett strålande humör hela dan....not 😫.
Rätt fantastiskt ändå att ögonbrynet inte sprack.
 
De små barnen sover. Jag sitter med de stora i soffan och avslutar denna dagen på ett perfekt sätt.
 
Soffläge,trevligt sällskap, vin å tom&jerry 👍.
 
Gött med lite högläge efter en dag i högklackat. Hur spenderar ni eran lördagskväll? 
Ola The Lord Hermansson
2017-06-18 @ 00:11:14

Full som en kastrull!

Svar: Haha ja med tanke på hur sällan jag dricker så kan man nästan bli det på så lite
Ingela therese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0