Lucky #4 😍

Ja dĂ„ var vĂ„r lilla tjej Ă€ntligen hĂ€r ❀. Hon Ă€r sĂ„ fin, lugn och nöjd. Hon vart ju inte berĂ€knad förrĂ€n 23e mars men i fredags fick hon helt plötsligt för sig att hon ville ut. 
Vi var inne pÄ BB i fredags morse och bokade en tid för en planerad igÄngsÀttning. Tanken var att jag skulle fÄ antibiotika i 4timmar innan förlossningen och dÄ mina tidigare barn haft ganska brÄttom nÀr dom vÀl velat ut sÄ var en igÄngsÀttning sÀkraste sÀttet för att hinna medicinen. SÄ planen var mÄndag 9.30. Detta kÀndes tryggt för mig av flera anledningar. En planerad tid innebar förutom det medicinska att jag visste att vi skulle hinna in i tid, att barnvakt va ordnad Ät vÄra andra barn m.m.
Men allt det dÀr brydde sig lillan tydligen inte om. SÄ i fredags nÀr jag hade tjejmiddag hemma fick jag hux flux vÀrkar. Jag har ju varit med om detta innan sÄ kÀnde redan efter första vÀrken att jaha, nu Àr det dax. Andra vÀrken kom 2 minuter efter sÄ det vart bara att ringa efter J. Som tur va, sÄ var han och barnen inte lÀngre bort Àn hos svÀrförÀldrarna. SÄ full fart hem för honom Ä 'mina' tjejer va sÄ gulliga att packa lite saker Ät mig och tog barnen sÄ vi kunde Äka till BB direkt.
 
MĂ„ste erkĂ€nna att jag var inte helt övertygad om att vi skulle hinna hela vĂ€gen in till BB och den paniken man fĂ„r dĂ„ Ă€r inte Ă„ leka med. Fy fan för dom som tvingas föda i bilen 😣. Är vĂ€ldigt tacksam att jag bor med rallykalle och att han har en tung högerfot nĂ€r det vĂ€l behövs 😉. 
 
Vi han in pĂ„ förlossningen och knappt 10 minuter senare Ă€r lillan född. SĂ„ av mina 4 förlossningar sĂ„ gick denna helt klart snabbast. 45 minuter frĂ„n första vĂ€rk tills hon var ute. Varför ta det lagom lugnt lixom 😂.
Att föda barn kan vara nĂ„got av det mest förödmjukande och ondaste man gör i sitt liv men jĂ€klar va hĂ€rligt det Ă€r nĂ€r man vĂ€l fĂ„r trĂ€ffa den lilla som legat i magen sĂ„ lĂ€nge 😍.
NÄgon antibiotika han jag ju inte fÄ sÄ vi blir kvar hÀr inne nÄgra dagar för observation. Men hon Àr helt perfekt vÄr lilla tjej. 49cm lÄng och 3690g tung. 
 
❀
â€đŸ˜â€ sĂ„ sjuk kĂ€nsla att vi har en liten dotter till.
 
Det ska bli sĂ„ kul att fĂ„ presentera henne för sina syskon 😊. 
Mia Johansson
2017-03-12 @ 11:34:44

Åh vad söt! 😍😍
herregud ni hade ju kunnat bli en till pĂ„ tjejmiddagen helt plötsligt 😆😍🙈
Hoppas att allt fortsĂ€tter att vara bra. Stor kram till dig Ingela. FĂ„r prata mer nĂ€sta gĂ„ng vi ses pĂ„ jobbet 😊 💜
Stort grattis igen!

Svar: Tack!Ja jag fĂ„r nog komma till ditt jobb snart Ă„ fixa till mig lite 😉.
Kram
Ingela therese

Nanna
2017-03-12 @ 16:36:22

Lilla sötnosen, skönt att ni mĂ„r bra!! Hoppas vi fĂ„r komma och gosa lite med henne om ett tag.. 😀💕

Svar: Ja det Ă€r klart ni fĂ„r!! 😍
Ingela therese




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, trĂ€ning och allt dĂ€rtill. Älskar att hĂ„lla mig aktiv och rastlösheten Ă€r alltid nĂ€ra ✹

RSS 2.0