Många funderingar när hjärkontoret spårar ur.

Go kväll. Jag sitter själv i soffan då kidsen sover å sambon blivit utringd på en saltrunda. Dricker julmust, äter mintchoklad och försöker reda ut tankarna som swishar förbi i huvudet. Det sista är inte helt lätt kan jag lova. Nu när jag är väldigt trött så snurrar tankarna ordentligt å fort går det. Ibland blir jag allt lite förvånad på vad jag hux flux kan sitta å fundera på.
Som för en stund sen. En tanke som kom från ingenstans. Men bara sådär så var hjärnverksamheten igång.
 
Jag har en vän (har nämnt honom tidigare). Han har ett, i Sverige, inte helt vanligt jobb. Man kan nog närmast kalla honom en Svensk cowboy. Vilket fall så får han genom sitt sätt att leva och det jobb han valt, träffa mycket olika människor. När jag skriver olika så menar jag verkligen olika. Män, kvinnor, barn, vettiga, somliga inte lika vettiga. Och för att inte glömma så träffar han ju på en hel del olika djur. 
Ja allt detta leder ju till att han har massor av livserfarenhet. Och extremt mycket livshistorier att berätta. Jag lovar er, man blir inte uttråkad när han börjar berätta sina "historier". Ex hur många har fångat förrymda lamadjur med hjälp av lasso, mitt i trafiken. Hur många har ens ett lasso liggande i bilen. Och vad är oddsen att just den som har det, hamnar i bilkö pga lösspringande djur. Jaja, ni fattar. Many stories to tell. 
 
Ska tillägga att han är lika gammal som mig. Alltså precis lagom ung 😉.
 
Så Nu till min fundering innan ikväll. Tänk om si sådär 40år när vi är äldre (För gamla blir vi aldrig). Tänk vad historier det finns att berätta då. Tänk vad många timmar som kan ägnas åt att prata gamla minnen å historier. Det slog mig att han kommer vara den där "gamla gubben" som ALLA vet vem det är på tävlingsbanan. Den som alla ser upp till, respektfullt och samtidigt med lite rädsla. Respektfullt för den mannen har presterat på topp. Och med lite rädsla pga att man vet att han är lite "full i fan", så man vet aldrig vilket bus han kan hitta på. Ni anar inte hur många fötter han dragit undan med hjälp av ett lasso då nån kaxig jävel gått förbi. Mins inte ens hur många gånger jag flög i backen på det sättet när vi var yngre 😂. 
Han kommer vara den där gamla stofilen som sitter vid brasan på kvällen och berättar den ena roliga händelsen efter den andra. 
 
Det ska faktiskt bli kul att sitta med där, lyssna och skratta hysteriskt åt alla märkliga situationer han hamnat i genom åren. Det är nog helt ärligt inte så ofta jag ser fram emot att bli äldre, men just detta kommer bli riktigt roligt.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0