Nu har vi jul, här i vårt hus....tralalala

Ja kommer ni ihåg att jag sa att vi tar fram pyntet tidigt i år.
 
Så här ser det ut hemma hos oss.
 
Japp, granen är framme ihop med det mesta andra julpyntet. Nu är det säkert flera av er som tycker att vi tagit fram granen en aningen tidigt. Och vet ni vad, det tycker jag också. Däremot tycker barnen att det var en alldeles utmärkt idé att fixa detta ihop med mormor i helgen.
Mio har ju som ni vet längtat efter julpyntet sen oktober. Han har frågat om å om igen hur många dagar det va kvar tills vi fick julpynta. Förra veckan började han inte räkna ner veckor eller dagar längre utan började räkna ner timmar!  Vet ni hur irriterande det är att svara si sådär, 4-5gånger om dagen på frågan; mamma hur många timmar är det kvar nu då?. Och all räknande sätter min "mammahjärna" lite ur spel. Kan ju påstå att jag är lite lätt seg i huvet just nu av tröttheten. Så när han sen i fredags började fråga hur många minuter det är kvar fick jag nog.
Kan alla affärer och knallerior sätta fram granar, klappar, renar, tomtar å hela kittet. Ja då kan vi gott göra det också. Så välkommen julen, vi är väl förberedda.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0