Ny vecka, samma rutiner

God morgon.

Jag laddar mentalt inför en ny vecka. Mitt mantra just nu... var tacksam för det du redan har, kan och är!

Jag ska helt ärligt säga att jag avskyr känslan man har på söndagskvällen att ööhh.. .i morgon börjar en ny vecka. Inte för att jag på nått sätt har hemska veckor. Utan mest för att jag verkligen avskyr att leva med samma tråkiga rutiner, vecka ut å vecka in. Ställa klockan,  väcka familjen, in i "ekkorhjulet" och rulla iväg. På ett sätt är det ju skönt att alla vet rutinerna och vad som förväntas av dem. Blir ju helt klart mindre tjafs. 

Men helt ärligt, hur tråkigt är det inte att hela tiden passa massa tider. Är ju så magiskt att spontant sitta och filosofera vid frukostbordet. Ungarna har tusen tankar och funderingar. Skulle vilja sitta där så länge, men eftersom skolplikten kallar så får resten av familjen  anpassa sig. Precis som största delen av Sverige gör. 

Givetvis skulle man kunna kliva upp kl4 å på så sätt ha väldigt lång tid att filosofera. Vi Är dock inga morgonmänniskor i denna familj. Så det skulle nog mest bli att vi studerade insidan av ögonlocken 😉.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0