Ska bli blöjfri

Japp här springer vi runt med rumpan bar idag. Det är dax för Felix att bli blöjfri. Helt ärligt så är just den här grejen något som jag avskyr. Självklart ska barna bli blöjfria, ju förr desto bättre. Men blöjan är ju en sån "trygghet" för oss vuxna. Man behöver inte vara orolig över eventuella "olyckor". 
Fast ungarna kan ju inte gå runt med blöja hela livet bara för att jag inte gillar att potträna. 
 
Så idag hade jag/vi bestämt oss att nu var det dax. Och ska man få ett lyckat resultat så tror jag, att en av de allra viktigaste aspekterna är att föräldrarna har bestämt sig till 110%. Då får man spendera några dagar mer eller mindre instängda hemma och ha full fokus på att kisset ska i pottan 😂. 
 
Än så länge går det över förväntan. 7av8 gånger hann vi till pottan. Inte illa för att va första dagen. Vet ju att det kommer bli en större utmaning när byxor m.m. ska va på. Och när man sen även skall kunna åka iväg utan blöja på. Där kan man verkligen snacka om nervös mamma.
Hur kul är det lixom att åka och handla med 4barn varav den ena kanske gör i byxan x antal gånger under tiden. Men nu gäller det att inte tappa fokus. Inte tänka på vad som kan inträffa utan bara ta ett steg i taget. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0