Sjuk, svett och massa sömn

Här har det varit tyst. Jag vaknade natten mellan tisdag och onsdag med världens feberfrossa (vilket jag inte fattade just då att det va). Låg och huttrade mig genom natten. Bitter och irriterad över att jag alltid ska va den som fryser ihjäl i detta hus. När både sambon, saga och ena sonen låg å sov så gott UTAN täcke. Var väl för trött just då för att inse att jag blivit sjuk.
 
När vi klev upp, kollade jag tempen å visst 39°. Man tackar! Jag blev genast aningen nervös (läs skitnervös) för jag mådde helt bra dagen innan. Mådde i övrigt inte dåligt. Lite molande värk i ryggen. Men annars helt bra. 
Nu undrar ni säkert varför jag blev nojig å nervös över lite feber. 
Jag har haft bakteriella infektioner flertalet gånger. Vissa gånger har det gått rejält långt innan dom upptäcktes. Jag lovar er, att när man ligger på lasarettet, sjukt dålig med blodförgiftning eller "nära" en sepsis då blir man ödmjuk för livet. Mycket ångest och många tankar hinner passera under dom dagar du ligger där å stirrar i taket. Och bara väntar på att antibiotikan skall vinna över bakterierna, annars dör du. Då får mina barn växa upp utan mamma...... ja så nu för tiden blir jag jäkligt rädd om jag "oförklarligt" får symtom på infektion.
 
Jag bokade tid på vårdcentral direkt i onsdags. Dom tog prover, slog lite på njurarna och konstaterade att det troligtvis var en bakteriell infektion igen. Hem, proppa kroppen full med antibiotika och alvedon. Krypa ner i sängen och hoppas på att jag fått rätt medicin.
 
Nu idag var jag på återbesök. Jag mår bättre. Febern hade gått ner mycket vilket tyder på att penicillinet vinner. Snabbsänkan hade dock gått upp istället för ner så vi hoppas på att den nått sin topp och nu vänder neråt igen. Provsvaren från labb visar att den antibiotikan skall ta den bakterien jag fått. Men dom där basiluskerna är sluga jävlar så jag väntar lite med att slappna av helt. 
 
Så de senaste dygnen har jag sovit, frusit och svettats som en galning samtidigt. Nu mår jag ju bättre så i morgon skall vi fira en blivande 11-åring.
 
Skön fredagkväll till er alla, nu ska jag bädda ner mig igen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0