Alltid redo...

Jahopp, igår provade Fanny på att vara scout. Hon var helt salig efteråt och sa när jag hämtade henne att hon längtar till nästa måndag. Så nu vet vi vad vi ska göra på måndagar resten av hösten. Ytterligare en rutin in i vardagen. Tror jag borde skaffa en taxameter till bilen, frågan är vem man ska skicka räkningen till🤔. 
 
Nä skämt å sido. Att hon vill börja scouterna ser jag som jättebra. Dom är ute, får kompisar, rör sig och får samtidigt massa kunskaper. Och helt ärligt, min "miniteen" behöver inse att man kan lära sig saker utan att titta på Youtube 😂. Idag fick dom helt själva tända och använda ett trangiakök. Skala, hacka, tillaga och givetvis äta en soppa på potatis, purjolök m.m.
Så glad och stolt hon var av att klarat av detta ihop med en kompis.
 
Det gav mig även en tankeställare.... Jag är nog lite lätt överbeskyddande. För aldrig att hon å en kompis hade fått fixa med allt det där själva om jag varit med. På sin höjd skala och hacka. Och montera ihop köket innan man blandar in eld i ekvationen 😉.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0