En dag av absolut ingenting

Ligger här och tanken är att saga ska somna. Kan ju inte påstå att det verkar som att hon har fattat det. 6månader gammal och gör redan allt för att hålla sig vaken 😬.  Att små barn inte bara kan fatta hur jäkla gött det är att sova. Är ju helt magiskt den stunden huvudet får nudda kudden.
 
Idag har jag gjort så lite som möjligt, under så lång tid som möjligt. Super skönt och samtidigt super tråkigt. Men jag har så stor sömnbrist nu, att om jag ska orka ta hand om familjen så var vila ett måste. Och chansen att lyckas vila i en "storfamilj", då alla är hemma är inte stor. 
Jag fick saga att somna i vagnen. Ställer ut den så hon skall få sova ifred. De andra barnen är nerbäddade i soffan. En film är på, dom är lugna och verkar inne i filmen. Gött tänker jag. Nu ska jag passa på att vila lite. Säger till barnen att jag ska vila lite. Smyger upp till sängen. Lägger mig. Kollar lite på telefonen och när jag börjar bli sådär mosig å go i huvudet så man bara vill somna. Ja då börjar man höra det mest använda ordet EVER..... mamma, MAMMA....MAAAAMMMMMAAA!!!! 
jo men självklart var det något superviktigt som inte kunde vänta. 
Påminner att jag ska vila. Det är lugnt en liten stund. Hör tyst ordet igen. Mamma...mammma....MAMMA!. Ja och så fortsätter det. Om å om igen. 
Men jag har fått lite vila, så orken är lite tillbaka nu.
 
Igår var vi bjudna ner till syrran på eftermiddagen. Mio längtade och har räknat ner i flera dagar. Även jag har längtat och det blev så bra. Tyvärr blev Felix sjuk 2 timmar innan vi skulle åka så han och Jimmy fick bli hemma. Tänk att en ögoninflammation kan komma så fort. Senare på kvällen  hade stackaren 40.5 i feber oxå. Hade blivit en tuff kväll för både honom och jimmy. Är ju alltid jobbigt att se sina barn sjuka.
Idag har han varit piggare. Feberfri men  ögonen är fruktansvärda.
 
 
😉
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0