Fotbollskupp ute i regnet idag.

Go kväll, har tänt ljus lagt mig under filten och kollar Harry potter på tv. Helt underbart lugnt å skönt.
 
Idag har vi varit ute i totalt spöregn från 8-15. Barnen har haft fotbollskupp halva dagen. Ni anar inte hur mycket jag önskade i morse när jag såg vädret att barnen hade haft inomhusaktivitet istället för fotboll 😬. Det var så kallt och så fruktansvärt blött.  
 
Det var Mios första match. Han var då nervös i morse så han var osäker på om han ens ville va med. Men när han väl fick träffat kompisarna där så släppte rädslan. Skönt att vi fick honom att våga åka dit. 
Här står han i mål en stund men det tyckte han var tråkigt för han fick knappt inte röra bollen. Han släppte dock inte in den dom få gångerna den hamnade hos honom. 
När han sen spelade ute så gjorde han ett mål. Sjukt stolta föräldrar 😊.
 
Fannys lag fick endast möta tjejer som var 1-2 år äldre. Det märktes på hela laget. Tjejerna blev lite rädda för att gå nära för motståndarna var så mycket större. Klart det gör ont när man flyger som en liten vante över plan 😂.
Men dom spelade under förutsättningarna helt ok. Förlorade 2 matcher, lika i 1 och vann 1. 
 
Saga var helt magisk. Hon sov första timmen i vagnen sedan hängde hon resten av dagen i bärselen hos mig. Och hon klagade inte det minsta. Hur fantastiskt är inte det!! Jag blir så imponerad av henne hela tiden. 
 
Resten av eftermiddagen har vi spenderat inne. Sjukt gött att ta en varm dusch efter en dag som den här. Hade ju knappt inte nån känsel kvar alls i kroppen. Och nu tänker säkert vissa av er.... inget dåligt väder, bara dåliga kläder bla.. .bla..bla.. Jag lovar er att jag hade definitivt inte för lite kläder på mig. Jag hämtade fram vinterjackan redan för 3 veckor sedan. Men när man som jag normalt sett fryser trots att det är 25grader och sol. Ja då fryser man när det är 10grader och tokregn. Trots att man ser ut som en vandrande Michelingubbe 😬. Och har vattentäta kläder och paraply. 
 
I morgon har Fanny match igen så hoppas på uppehåll iallafall i de 2 timmarna. Men kan ju vara bäst att ställa in sig på minusgrader och snöslask. Då kan det ju bara bli bättre menar jag  😉.
 
Kram på er!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0