Hösten är här

God morgon. Sitter här hemma med tändaljus, kaffe å kollar barntv. Jag är inte på något sätt ett stort fan av hösten eller vintern. Det är kallt, blött, grått å trist mestadels av tiden. Sagt det innan och säger det igen. Jag skulle föds i ett varmare land. Men nu är det ju som det är. Hösten är här så det är ju bara att gilla läget. 
 
Det finns faktiskt något som jag uppskattar med mörkret. Det är att man med gott samvete kan tända massa ljus, krypa upp i soffan med filtar å en kopp te.
Jag får dock inte till rätt myskänsla i vårat tvrum. Vi har 1 byrå där det står ljuslykta och några små ljusgrejer på väggen men annars har jag ingenstans jag vågar ställa ljus. Som jag skrev innan så gillar jag massa ljus just för att få till en hemtrevlig känsla. Att då kunna tända typ 4 små värmeljus gör ju inte riktigt att den där magiska känslan infinner sig 😅.
 
Hur gör ni för att få plats med massa ljus i tvrummet? Hur har ni "barnsäkrat" de ljus ni har på bord/bänkar? Ge mig gärna tips. Visa gärna bilder.
Jag vill dock att alla ljus som är i "barnhöjd" skall vara så "barnsäkrade" det nu går att få. Ex. Svåröppnade lyktor eller liknande.
 
En liten bild från vår hallbyrån. Visst blir det magiskt med lite ljus å mörker.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0