Trött och mätt

Hej på er. Hur har ni det? Jag ligger mätt och trött, helt utslagen i soffan. Vi har precis kommit hem från syrran. Alltid lika trevligt och härligt att hälsa på dem. Och tack för all God mat. Känns som jag inte behöver äta igen på flera dagar. 
 
Innan kalaset har jag "bara" stått och snickrat i maskinhallen. Fy satan va kallt det va. Trotts 2lager underställ, arbetsbyxor, raggisar, vindjacka, dunväst å faktiskt lite kläder till så frös ja hela dan. Men jag vill gärna ha klart trappan jag har påbörjat, så då är det bara att bita ihop i kylan. För jag kan inte påstå att det tog en kvart å bygga detta monster till trapp. 
Att bygga skälva stommen fixar jag ganska fort. Det tar däremot betydligt mycket längre tid när man ska klä trappan mad trall. Jag har knappast några studieskulder när det kommer till snickerikunskaperna...jag är helt enkelt självlärd. Varje hörn på trallen skall ju sågas i 45° och passa PERFEKT ihop. Just där blir min perfektionism ett handikapp. Jag vill verkligen att varje snittyta skall ligga an perfekt mot varandra. 
Jag vet ju att trät kommer röra på sig med tiden men jag kan ändå inte sluta såga å slipa förrän det är som jag vill ha det. Kan säga att det är tur att Jimmy kommit och hjälpt mig några gånger när plankerna inte vill som jag vill. Hade nog stått kvar där än annars.
Men såhär ser nivå 1 och 2 ut.
 
Nivå 3 är reglad och jag har börjat med trallen. Så jag att trappan kommer bli enorm!
Här ser ni nivå 3 innan jag var färdig med alla reglar. Lägg märke till Jimmys stora bil i bakgrunden så fattar ni vad jag menar med storleken 😂.
Totalt blir det 4a nivåer. Steghöjden är 17cm och stegdjupet 35+1cm överhäng. 
 
Fanny kom ut till mig en stund när jag sågade. Hon frågade om jag kunde göra ett par styltor till henne. Jag hade 45×45 regler så det fixade vi lite snabbt och lätt. 
Men vill man ha något får man snällt hjälpa till. Även barnen skall lära sig hantera något annat än mobilen å paddan. 
 
Nu ska hon bara träna på att gå med dom oxå.
Hon blev nöjd. Och det där leendet värmer gott i hjärtat. Tänk att så lite som 2 regler, skruv och lite tid kan glädja så mycket.
 
Nu har jag nickat till flera gånger medans jag skrivit så dax att natta mig nu. Kram å Hej.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0