Trött och ont överallt

Vi började dagen tidigt idag och med ett strålande väder.
 
Helt ok att greja ute en sådan här dag. Vi har fått gjort mycket. Givetvis vill man alltid få gjort mer men jag är ändå nöjd. Jag har flyttat bort "veden". Vi ska fylla ut trädgården mera, så om ja inte ville ha veden 2 meter under gräsmattan fick ja snällt flytta på den. Jag brukar inte vara tidsoptimist men jäklar va fel jag beräknade där. Tänkte att det kan inte ta så lång tid att flytta på dom 2 högarna.
 
Åååå Hej.. .
 
Många stockar senare..
 
Nu var stockarna flyttade. Då var det bara lite träd kvar som står ivägen. Jimmy började såga ner några. När jag var klar med högarna så tog jag över sågandet. Han fick snällt sätta sig i grävmaskinen  och fortsätta med sitt. 
 
Att såga ner träden tycker jag kan vara både kul och går ganska bra. Jag börjar känna mig rätt säker på hur jag skall såga för att dom skall falla där jag vill. MEN att sen ta hand om skiten när den ligger på backen. Det är definitivt inte lika kul. 
 
Jag försöker ha en regel. Ta inte ner mer träd än att man hinner/orkar ta hand om dom samma dag. Blir ju inte roligare att såga upp det när det legat ett tag. 
 
Jimmy fick ju som sagt jobba i grävmaskinen. Han la ut material på ytan mellan groventren och framtida garage. Vi försöker ha ett upplägg där Jimmy kör grävmaskin/lastbil och jag allt annat jag klarar av. Han har ju inte lärt mig köra någon av dom stora maskinerna så jag får fixa det fysiska jobbet 😉.
Alltså blev mitt jobb att köra paddan. 
 
Ja vad ska man säga. Kommer bli många timmar för mig med den i morgon. Det var kärllossning på den sidan så paddan bara sjönk. 
 
Det var lite av hur min dag sett ut. Nu skall kudden få besök.
 
Bye



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0