Ute från morgon till kväll....igen

Jäklar vad jag gillar när man kan börja bocka av saker på "to do"-listan. Idag kan vi verkligen göra det. Vi har ju några saker som måste vara klara innan slutsamrådet och nu är listan nästan obefintlig. Självklart kommer jag skriva en ny lista med alla saker som behöver blir klara. Men då har vi ingen tidspress (försöker jag intala mig). 
Vi fick åter hjälp av mamma. Ni förstår att barnen har världens bästa mormor va?! Även Johnny kom ut och hjälpte oss. Utan dom hade vi inte fått det här bygget att gå i hamn på såhär kort tid. Kan inte med ord beskriva hur tacksamma vi är.
 
Massa träd och sly togs ner. Johnny fick utmärkt hjälp av Mio.
 
En liten brasa är ju alltid kul
 
Jag fortsatte där jag slutade igår. Här ser ni våran familjs upplägg....en sitter gött å en får röra på dököttet 😉.
 
Många timmar senare ser det ut såhär.
 
Klart för nästa lager med 016. Sen ska jag väl skuffa runt ytterligare några timmar med paddan. Det kan vara bland det tråkigaste tidsfördriv man kan ha. Men lika bra att göra det rätt och riktigt med en gång.
Detta var en del av det vi han med innan lunch. När vi sen kom hem möttes vi av dessa sköna grabbar. Det tar på krafterna att vara ute.
Skulle oxå gärna gosa ner mig bland alla filtar.
 
Vad har vi då mer fått gjort idag. Jimmy har fixat färdigt infiltrationen. Fick lite hållhjälp av bror sin.
Gött att den är klar. 
5 lastbilslass med jord är hemkört. Låter som mycket men det märks inte ens på våran trädgård. 
Vi har eldat lite mer 😂.
Vi har fått dränera STORA delar av våran tomt. Detta behöver bli klart så det pysslade jag med. All dränering och dagvatten skall ju mynna ut i en stenkista tillslut och den blev klar idag.
 
 
Tänk vad svårflörtad man blir när man inte träffats på hela Dan.
 
När vi fick ritningarna på hur markplaneringen till huset skulle vara tänkte vi inte på amerikanska verandan. Vi gjorde exakt som det stod på ritningen. La ner alla rör i grunden  som den visade. Givetvis grävdes rören för dagvatten (stuprörsvatten) ner. Vi hade inte en tanke på att det sitter stuprör även på verandan. Och dessa fanns inte med på ritningen.
Så är huvudet trött får kroppen jobba. Idag fick jag handgräva i mackadammen så vi kan koppla på även dessa stuprör till dagvattnet.
Tur det bara var 2 korta bitar.
 
Vi avslutade dagen med att bygga färdigt det sista på trappan.
Äntligen!!
 
Nu ska vi bara ragga ihop lite folk som kan hjälpa oss lyfta upp den på kärran.
 
Som ni ser har vi fått gjort galet mycket denna helg. Men det känns i kroppen. Fundera ett tag om ja verkligen bara fyllde 35 häromdan å inte 75 🤔.
 
Hur har eran helg varit?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0