Startar dagen med politik

Morgonens kommentar ifrån nyhetsmorgon: trump är rätt ovanlig som politiker, som håller det han lovar 😂👍.  Ja avsett min åsikt om trump så är jag villig att hålla med dem i just detta påstående. Det är ovanligt att en politiker håller det dom lovar. Det är även något jag verkligen försöker ha i åtanke nu när det snart är val. ALLA kan lova precis vad som helst men det mesta är bara snack.
Som jag brukar säga... snacka går ju, men att snacka så det går...DET är inte lika lätt 🤪.

Ja hur går det för er nu inför valet? Vet ni vad ni skall rösta på? Jag har haft en hel del huvudbry inför detta valet. För MIG finns det inget parti som JAG tycker är bra på alla punkter. Hur ska jag då tänka? Jo dels tittar jag på dom punkterna som för mig är viktigats. Vad tycker partierna i just dessa frågor? Vilka andra partier kan tänkas sammarbeta mot dessa mål?

I nästa steg tänker jag som så, att jag vill att min röst skall kunna påverka så mycket det bara går. Vad kan jag göra för att uppnå detta? Ex. Låt säga att kd och m tycker lika i de frågor jag anser viktigast. Även om jag gillar ebba i tvrutan, så tror jag nog att min röst kan påverka mer om jag lägger den på m då dom har många fler procentenheter. Ja i korta drag är det lite så jag tänker.

Som ni redan förstått går jag väldigt mycket åt höger. Jag kan verkligen inte förstå vänstersidans åsikter i många frågor. Att man vill förstatliga istället för att privatisera är för mig (aningen hårddrivet nu) ett steg mot diktatur istället för demokrati. Och enligt mig, måste det löna sig att jobba mer än att gå på bidrag. Därmed INTE sagt att  man inte ska hjälpa de allra mest utsatta alls. Och inte heller att dom som arbetar skall bli miljadärer allihopa.

Jag tror att människan är ganska lat, bekväm och utan ordentlig motivation gör man minsta möjliga, för största möjliga vinning. Låter inte så trevligt, jag vet. Men visst är det ganska mycket så. Varför anstänga mig om jag ändå kan få så jag klarar mig? Hur som helst så går ett land endast runt ekonomiskt om så många som möjligt arbetar. SÅ vad krävs då för att få, så många människor som möjligt, att nästan varenda dag i större delen av sitt liv, att arbeta? 

Ja att rösta inför detta valet är inte lätt. Jag har läst partiprogram (även SD:s) alla har många knasiga idéer som rent ekonomiskt skulle intressera mig att få diskutera. Hur sjutton har dom tänkt göra alla dessa förbättringar? Pengarna måste ju tas från något/någon menar jag. Vem/vad ska prioteras bort?

Så hur ska jag rösta? Jag planerar att förtidsröst. Jag vill för allt i världen inte ha en rödgrön regering igen. Jag tror att mitt starkaste kort för att slippa det är att rösta på m. Hur resonerar ni?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0