Uppesittarkväll i skene.

Nu är vi precis hemkomna ifrån skene. Som alltid spenderar vi uppesittarkvällen där med syrran, svåger, kidsen och vänner. Fullt ös, god mat, dryck, stoj, skratt och gråt. Allt på en gång men ändå underbart trevligt. Inga storvinster men vi ska tydligen spela bingo igen på nyår. 
 
Även i år kom tomtarna förbi med lite klappar till barnen. Som dom längtat efter "wilmas tomte". Man kan nästa ta på spänningen som finns innan tomtarna väl dyker upp. Och den som är mest förväntansfull är nog min syster 😂. Hon är värre än barnen. Ocv den som garanterat va minst exalterad i år va Saga. Hon sprang från fönster till fönster med de andra barnen och tittade. Jätte nöjd ända tills hon fick se tomtarna. Då fick hon panik. Hon blev verkligen jätte rädd. Då var dom fortfarande långt bort i trädgården så ni kan ju tänka er paniken när dom kom in.
Så i år blev det ett tomtekort med alla barnen utom saga.
 
Hon tittade på håll en gång med pappa men dom fick gå iväg. Hon gillade det inte.
 
God jul önskar fanny.
Saga provade nellies diadem och var jätte nöjd. Rätt söt oxå om du frågar mig 😍.
 
Efterrätten stod vi för. Blev en semifreddo med lemoncurd och maränger i. Till gjorde jag jordgubbssås. Blev gott, men lovar syrran att jag aldrig ska ta med nått annat än pannacotta till dig 😘.
 
Tusen tack för ikväll!!
 
Nu skall tomten slå in de sista klapparna och sen natta sig.
 
God jul allihopa!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0