Fin frukost och Röntgen idag.

God morgon. Idag började jag dagen lite extra tidigt. Tänk vad mycket fortare det går att bli klar på morgonen när man bara ska fixa iordning sig själv. Detta gjorde att jag var alldeles för tidig till lasarettet. Så jag han med en "frukost" i cafét. Alla hälsofreak, håll i er nu 😉.
 
Efter detta ljuvliga kaffe fick jag knalla vidare. Skulle röntga "ful fingret" (barnens ord för långfingret). Jag klämde ju några fingrar för ca 1 månad sedan när vi tog ner skog. Just långfingret blev inte bra, så efter 3 veckor gick jag till vårdcentralen. Dom skickade då en remiss till röntgen och idag var det då dax. Då vi misstänker en nervskada i fingret så var denna röntgen mest en formalitet inför senare möte med en ortoped (tror jag). Så tanken var snabbt in och sen snabbt hem igen så Jimmy kan åka till jobbet. 
Visst gick det fort att komma in på röntgen. Dom tog några bilder på handen och sen var jag redo att gå hem....trodde jag. Nä då ser röntgensköterska att fingret är trasigt i toppen. 😂 nähä tänker jag, lixom lite därför som jag är här 😉. Hon anmäler då mina röntgenplåtar som akutfall. Hon vill att en läkare skall kolla på bilderna direkt för att bedöma om jag kan åka hem eller inte. 
Så detta är nu min utsikt för en stund.
 
Ett totalt tomt väntrum. Tror aldrig jag har suttit i ett tomt väntrum på sjukhuset tidigare. Hoppas bara jag slipper sitta här länge, sjukt långtråkigt redan.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0