Helt vanlig måndag

Hux flux har det gått massa dagar sen jag ens var inne här och tittade. Tiden bara rinner iväg och något kallat Livet kommer emellan så jag hinner inte skriva av mig. Vet knappt vad jag gjort sen senast jag skrev men vi har ju firat midsommar i alla fall. Det minns jag.
Får jag tid över i morgon så berättar jag mer om det då.
 
Idag började jag dagen med att hämta syrrans barn vid tåget. Strax innan 8 stod dom där och väntade så fint. Full fart hem för att hinna äta lite frukost innan Mio skulle iväg till fritids på inskolning. Han ville först inte. Just det där med att tvingas träffa massa nya människor är inte riktigt hans grej. Han är ganska avvaktande i början men när han väl hittat sin plats i gruppen är det full fart även på honom. Vilket fall så hade han kul. Han fick göra en "Mio-docka" som dom sen skall använda där.
Inte illa för en 5 åring. Visst är det likt 😉.
 
Sen kom mamma ut och hjälpte mig röja träd och sly. Precis hela dagen har jag gått lös med motorsågen och mamma med stora klipparn. Det absolut tråkigaste med att ta ner träd måste nog ändå vara att man måste ta hand om skiten efteråt oxå. Högen som skall bli ved bara växer och växer. Och sen all sly som blir är definitiv inte roligt att ta hand om. Men vi blir nog klara tids nog vi med.
 
Jag avslutade med att plantera rosorna vi fick häromdagen i inflyttningspresent. Måste ändå säga att jag är glatt överraskad av de presenter vi fått. Tänk va bra grejer alla kommit med. 
 
Nu ska jag sova. Har ont i varenda cm på hela kroppen så blir intressant att se om jag kommer ur sängen i morgon. Kram på er.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0