Målar dax

Idag gick jag upp tidigt. Saga vakna som vanligt vid 7. Gjorde frukost,  väckte de andra, åt och sen gick jag ut. Vi har lånat en lift i helgen så då vill jag hinna måla så mycket det bara går. Mamma kom ut och hjälpte till. Tur att hon gillar att måla för det gör verkligen inte jag. Det kan vara ett av de tråkigaste saker å man kan göra. Men vi måste ju bli klara innan hösten så lika bra att sätta igång. Det kommer ju definitivt inte bli klart denna helgen men allt som blir målat är ju målat. Och vi blir ett steg närmare klara.
 
 
Där uppe står jag. Aningen otrevligt när det blåste och vajade rejält hela tiden. Men hellre liften än stege. Jag har målat precis hela dagen. Har sjukt ont i höger arm och Axel. Och ändå känns det inte som vi kommit nån vart alls. Onödigt mycket panel helt enkelt. 
 
Jimmy fick nöjet att ha hand om barnen idag😁. Jösses vad dom har testat pappas tålamod. Han fick ändå lite gjort idag. Kantstenen på framsidan är lagd. Tunga as till sten så han fick kämpa rejält.
 
Han är färdig hela vägen men jag tog bilderna innan jag landa på röven  i soffan. Så jag orkar inte gå ut å fixa nya bilder.  Men vad tycker ni? Tror ni det blir bra?
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0