En ledig dag helt i min smak.

Hej hoppas att ni haft en lika härlig fredag som vi haft.
Började dagen med att jag fick lite sovmorgon. Hur härligt är inte det! Helt magiskt.
Sen har vi ju fint väder så vi har spenderat precis hela dagen ute. Äntligen slipper vi sitta inne och stirra på dessa fyra väggar. 
 
Vi påbörjade ett av våra "påskprojekt". Bygga en trappa till groventrén. Den kommer bli så bra...å stor 😂. Jag har gjort en ritning så rent teoretiskt vet jag ju hur lång och bred den blir. Men det är ändå svårt att visualisera, hur det faktiskt kommer se ut när den är klar. 
Detta skall bli översta platån. Sedan blir det trappsteg på alla 3 sidorna. Jag har valt att ha djupa trappsteg. Jag vill kunna ställa blomsterarrangemang och gillar tanken på att man kan sitta i trappan. Inte för att jag egentligen tror att jag kommer sitta där i skuggan å stirra in i garaget....men ändå så gillar jag den typen av trappor. Och utrymme på tomten har vi ju gott om så då får det bli en mega trappa helt enkelt.
Saga var nöjd, imponerande länge med att sitta i vagnen och bara titta på.
 
Men hon tyckte nog inte det var så givande så hon tog en liten powernap.
 
Grabbarna lekte bra ihop ute medans vi grejade. Mio utnyttjade sista snön och åkte full fart.
 
Felix gillar inte att åka pulka. Han hade fått för sig att det var nödvändigt att släpa med sig skottkärran upp till Mio i backen. Som han slet, men upp kom den. Här ger vi inte upp i första taget.
 
Jimmy grejar oxå förfullt med markarbetet runt huset. Mycket är det som skall göras. Framför allt känns det viktigt att få bort så mycket som möjligt av alla farliga gropar m.m. innan vi flyttar dit. Kan ju visa er någon mer bild nu ifrån övervåningen oxå. Såhär ser för tillfället vårt badrum ut.
Visst känns det mysigt 😉.
 
Här står jag utanför Fannys rum och tar kortet. Till höger ser ni barnens tvrum. Längre fram ser ni Mios rum till höger och Felix rum till vänster. Ovanför Mios rum ser ni öppningen till sovloftet.
Ja dom har lite kvar att fixa så jag hoppas verkligen dom hinner klart i tid.
 
Nu står fredagsmys med Kidsen på schemat. När dom sen sover, planerar jag hinna måla skobänken ytterligare en vända.
 
Sköt om er! Och glad påsk 💜



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0