Öken, öken, öken överallt....nästan

Hej. Jag tog lite kort idag. Tänkte visa er en del av våran tomt.
Våran öken här hemma. Vi har prima sandstrand, bara sjöutsikt som fattas.
 
Denna sida har vi börjat göra lite gräsmatta på. Har sått 250kvm som jag nu vattnar med glädje varje dag. Som jag längtar efter en liten grön plätt här hemma.
 
 
Skall ju givetvis bli mycket mycket mer gräsmatta men nivån på tomten behöver höjas flera meter så det tar ett tag att fylla upp allt. 
 
Vi avslutade dagen med att åka ner till sjön en sväng och ta ett kvällsbad. Det är helt underbart i vattnet. Vi har en jättefin badstrand i närheten. Det är väldigt långgrunt och det tycker jag passar utmärkt när man skall bada med barn. Vattnet blir ju även rejält mycket varmare då, vilket även det passar mig utmärkt. Jag skulle ju utan problem kunna ha såhär varmt året om. Att frysa är definitivt inte min grej. Samma sak gäller kallt vatten.
 
När vi kom hem så var det en liten tjej som hade aningen mycket grus på fel ställe. De andra barnen stod i duschen men saga tog ett snabb bad i tvättstugan.
Ibland är det bra med en stor diskho.
 
Kl var rätt mycket så vi hann inte med ett bad i stora karet. Men hon blev ju ren och hon var nöjd även i detta "minibadkar".
 
Hoppas ni haft en lika underbar dag som jag haft. Om inte...det blir bättre. Oavsett vad, det blir bättre tillslut. 😙 💜



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0