Julefix med julmusik.

God morgon, har ni det bra?
 
Det är ju så himla mörkt ute så igår började vi julpynta. Mio har tjatat om det sen halloween. Känns egentligen lite tidigt men samtidigt så är det ju jul om 1 månad. Vilket fall, jag började kånka ner lådor från vinden. Bara det är ju ett projekt i sig. 
Barnen blev lite smått lyriska när dom såg vad jag plockade fram. Genast hoppade dom på julpyntet som ett gäng hyenor. Tjoff sa det så stod det pynt lite varstans i deras rum. 
 
Eftersom jag gärna sätter upp ljusslingor m.m. utan ungarnas hjälp så fick dom baka pepparkakor en stund. 
 
Kan ju inte påstå att feix och saga lyckas baka så mycket men dom är riktgt duktiga på att äta degen.
 
Givetvis hade vi på julmusik oxå. 
 
 
Lite ljusslingor bakom dlm transparenta gardinerna är lite av piffet vi fick fram.
 
Jag hade inte planerat att byta gardiner i år. Förra huset var lågt i tak så jag har fått köpa nya gardiner till detta huset. Men igår hittade jag mina förra julgardiner på vinden. Och vet ni vad? Eftersom jag inte hade bett mamma sy upp dom, utan endast nålat upp dom med säkerhetsnålar så kan jag använda dom 😍. Ska bara sy på veckband, men det kan väl inte vara så himla svårt, eller?
 
Mycket mer piff och pynt skall på plats men vi har ju gott om tid.
 
Kram på er



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0