Skottar, skottar och skottar...

Alltså denna blötsnö som kommer varje dag gör mig rejält trött på att skotta. Jag brukar inte ha särskilt onta av det. Lite vardagsmotion, sånt som tillhör livet på landet. 
Men denna snön är ju så galet tung. Får ju skotta stigen jag gjort till hönshuset och taket på hönsgården varje dag. Varje cm blötsnö väger ju jättemycket. Börjar bli ganska så trött på det här nu....
 
Måste visa er hur en normal dag ser ut när jag kommer hem. När jag ska laga mat så vill jag egentligen vara själv i köket. Mindre stök innebär mindre stress för mig. Matlagningen går även fortare. Så varje dag efter jobbet måste jag ju då laga mat.Tydligen kan inte mänskligheten leva på luft (även om jag önskar det ibland). Just då vill mina barn vara med. Allt som oftast ligger saga på golvet vid fötterna. Gärna neranför diskmaskinen.
 
Är ju ett under att man inte snubblar oftare på henne.
 
Även fanny har en favo plats.
 
Tydligen bästa platsen att träna sina läxor på. Men endast då jag står och lagar mat, tydligen. 
 
En annan liten trevlig överraskning man får när man glömmer hämta äggen en dag är denna.
Massa fina och goda!
 
Tänk vad glad man blir när man kommer hem och  dottern har diskat upp hela köket.
 
Sådanna överraskningar får det gärna bli fler av 💖.
 
Igår gjorde jag ett bra pass på gymmet. Men det börjar kännas i kroppen idag. Ser inte fram emot träningsvärken som kommer finnas i morgon. Kommer bli segt att röra sig.
 
Därför blir det natti natti nu så kroppen får lite vila. Sköt om er!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0