Lite tankar om 2018.

Jag tänkte sammanfatta mitt 2018 precis som jag brukar, men insåg att det har hänt så mycket detta år att det skulle bli ett allt för långt inlägg.

Det absolut största positiva som hänt är att vi byggt vårt hus, flyttat in och allt vad det innebär. Fortfarande helt obegripligt på ett sätt. Tänk att vi har ett helt eget hem.

En annan stor omställning har varit att börja jobba igen. Härligt på ett sätt och hemskt på ett annat sätt. Jag har underbara jobbarkompisar och jobbet i sig är det inget större fel på.
Däremot tycker jag det är helt galet att jag får så lite tid med barnen. Jag jobbar inte heltid nu men saga/felix lägger sig vi 18-18.30. Jag hämtar dem strax efter 15, så det blir ca 3 timmars vaken tid må-fr. Hur sjukt galet är inte det? Just det här har jag riktigt svårt att acceptera.

Som sagt mycket har hänt. Inte allt helt positivt. Hösten har varit delvis väldigt tuff. Hus, jobb, barn, familj, aktiviteter m.m. att få ihop vardagen blev helt enkelt för stressigt. Kroppen sa stopp. Jag hade inga planer på att krascha in i väggen så jag tvärdrog i handbromsen och strök i princip allt i kalendern. Mannen min fick ta hand om de flesta "måsten" och ja just några veckor i höstas var inget roliga.

Jag valde att vara hemma nästan hela julhelgen med barnen. Fullständigt underbart! Visst går dom  mig på nerverna emellanåt men vad gör det när dom nästa stund kryper upp i knät, bara för att gosa en stund.

Det jag också har tänkt på är på vilket vis jag vill ändra mitt år 2019.
Vad vill jag ha annorlunda? Och vad vill jag ha mer/mindre av? Vad mår jag bra av?
Vad ska jag ha för mål och vad ska jag själv göra för att komma dit?

Jag har lite kvar att fundera på men en sak vet jag säkert. Jag vill få ut allt negativt från mitt liv. Bara omringa mig med positiv energi och med folk som får mig att må bra och inga energitjuvar.

Mer om mina planer för 2019 kommer i ett senare inlägg.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0