Semestertripp m husvagnen del 2

Japp så kommer här då fortsättningen på helgens bravader.
Vi körde som sagt vidare från karlsborg till Motala. Jag var sjukt trött så tänkte att det blir perfekt att sova i bilen på vägen dit. Jo men tjena. För det första, alldeles för trångt. Sen klaga Mio större delen av vägen för han inte hörde ljudet på surfplattan/dvdn. Felix ville för allt i världen inte somna så han gjorde allt han kunde för att hålla sig vaken. Å jag blev självklart åksjuk 😬.
När mitt tålamod tillslut tog slut och jag fick ett smärre bryt där i baksätet. Var det endast ca 3 mil kvar. Blev inget sovande för mig men felix han somna en stund innan Motala i alla fall.
Så vad gjorde vi då i Motala? Då det var folkracefestival där så valde vi att campa nära våra folkrace vänner. Alltid lika trevligt att träffa dom.
Vi passade på att gå ner till stranden och bada. Och åt kvällsmat ihop med familjen på restaurangen nere vid vattnet.
 
 
Kidsen skötte sig. Kan förstå att dom inte tycker det är så kul att sitta still, men på restaurang tycker jag allt dom får härda ut en stund 😉.
Utsikten kan man inte klaga på från vårat bord.
 
Vi satt visst där en bra stund för solen han börja gå ner.
 
Väl tillbaka i husvagnen bäddade jag och barnen ner oss i sängen.  Satte på en Harry potterfilm och somnade direkt. Sambon svidade om till arbetskläder och hjälpte sina vänner byta en motor i folkracebilen. Tror han kom och la sig vid 5 eller så. Just den biten med folkrace förstår jag mig inte på. Köra sönder å behöva laga 😂. 
 
Söndagen spelades lite minigolf igen. Denna gång äventyrsgolf. Verklig inte min grej. Banan ska vara platt om du frågar mig. Sjukt störande när man står liten bit från hålet å skall putta och banan ser ut som en puckelpist. Som ni förstår, jag vann inte 😬.
 
Vi badade givetvis lite mer efter det. Sen blev det lunch inne i Motala som avslutades med glass och lekplatshäng.
 
Efter detta var vi alla ganska trötta och längtade hem. Jag gav upp det där med varsin liten dvd till killarna. Tröttnade på att antingen så såg dom inte bilen eller så va ljudet inte tillräckligt bra.
Jag hämtade in tvn från husvagnen, slängde i Harry potta å för en gång skull var det helt ok att åka baksäte.
 
Alla nöjda och glada. Pappan fick på sig egna lurar med musik i så han slapp han höra tvn.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0