Dax för lite ljus

Go kväll.
Har ni det bra? Jag har precis nattat saga. Undervåning är färdigstädad. Likaså badrummet uppe, så bara tvrummet där kvar. Sen ska jag hälla upp var sitt glas vin till mig och j. 
Planen är att bara slappa i soffan resten av kvällen. Visst låter det härligt.
 
Vi har grejat här hemma sen i morse. Kusinen m grabbar hälsade på en stund i eftermiddags. Kul med folk som spontant hör av sig och tittar förbi. Vi är ju ganska dåliga på att åka iväg och våldgästa andra så lite besök är alltid uppskattat.
 
Tjejerna har varit här hemma med oss och grabbarna åkte med farmor till djurparken på förmiddagen. Dom hade mycket att berätta om djuren så dagen hade varit uppskattad. Skönt för vårat dåliga samvete oxå att barnen får göra något kul när vi bara grejar här hemma.
 
På agendan idag stod att fixa lite belysning på framsidan av huset. Jag vill inte ha några utanpåliggande kablar på fasaden. Det innebär att man måste borra ett litet hål i fasadbrädan där lampan ska sitta. Sen ska man trassla in slang hela vägen ner (innanför fasaden) så den kommer ut under verandan. Det skulle göras på 4a ställen. Sen ska man trycka ner kabeln i slangen. Sätta kopplingsdosor under verandan och därefter koppla ihop all kabel. Jimmy fick åla sig in under verandan och jag tryckte igenom kabel och slang uppifrån. Gick lättare än vi hade förväntat oss.
 
Vi har valt vita fina lampor.
 
Jag gick ut och tog en bild nu när det börjar mörkna oxå. Man märker att hösten är på g. Och utan belysning här ute blir det faktiskt väldigt mörkt.
 
Som sagt, vi är inte klara men vi har kommit en bit till. Vi skall sätta belysning även på övervåningen. Då blir det spottar som lyser neråt och de skall sitta i utsticket i taket. Det får vi göra när vi har tillgång till lift.
Nästa projekt blir belysning vid groventren. 
 
Förrutom belysningen så har j tagt bort en del stubbar. Det tråkiga när man tar bort en stubbe är att det ger så mycket merjobb. Alla rötter skall bort och hålet som blir skall fyllas igen. Sen skall det krattas och sås. Mycket jobb för varenda liten j#%la stubbe. Som ni förstår är jag rätt trött på stubbar. Men men ja vill ju inte ha kvar dom så bara att gilla läget.
 
Jag har planterat mios päronträd som han fick i födelsedagspresent. 
 
Fanny har fått en björnbärsbuske. Den skall stå här
Som ni ser är inte trädgården riktigt färdig där än, så jag grävde ner den där det gick lätt att gräva helt enkelt. Vill ju inte att den ska dö. Får flytta den sen när j hunnit göra klart.
 
Det var våran dag. Hur har ni haft det?
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0