Gårdagens bravder

Hej.
Här är det morgon. Greta gris är på, kaffe börjar bli klart. Jag och de 2 små myser i soffan. Laddar inför en dag med målarpenseln. Jimmy är nämligen iväg och hämtar liften.
 
Igår började jag dagen med att fixa ihop en bulldeg. Medans den jäste gick jag ut och började sprida ut gräsfrön.
 
Jag skrev häromdagen att vi påbörjat en del av den tänkta naturtomten. Det är den vänstra sidan som ni ser på bilden över. Vi har mätt upp den färdiga ytan som vi skall så gräsmatta nu. Den är ca 750kvm. Det är inte ens i närheten av totala "skogsytan". Då förstår ni varför vi inte har möjlighet att fixa hela ytan med en gång. 
 
Fikat blev så gott. Är rätt magiskt med nybakat ändå.
 
 
Mamma kom ju ut och hjälpte mig med landet. Det var så varmt att stå hela dagen i solen. Men vi kom en stor bit påväg. Bara dekorsten och plantering mellan stenarna kvar. Tack underbara mamma!!
Bild framifrån, smultronplantan vi fick av jenny ocv krille har fått flytta från krukan.
Och bakifrån
 
 Ni får tänka er fina växter och dekorsten för riktigt färdiga blev vi ju inte igår.
 
 Jimmy har ju som sagt gjort mer gräsmatta. Tanken är att hinna så färdigt idag. Men målningen får gå i första hand.
 
Kunde inte få med hela jordplätten på 1 bild. Men detta ska  vi springa över med såvagnen. Och även plätten mellan färdiga gräsmattan och huset.
 
Liten uppdatering från våra utomhus projekt. 
 
Vad gör ni för skoj i sommar?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0