Härliga, jobbiga lantliv

Hej allihopa.
Hur har ni det? Här rullar tillvaron på i alldeles för snabb takt. 
Sagas inskolning flyter på bra. Felix stortrivs på sitt dagis. Var på tiden att han fick komma upp en avdelning till lite större barn.
 
Det verkar ju tyvärr redan ha blivit höst. Det innebär att jag nu kommer frysa mer eller mindre de närmaste 8 månaderna. Stort suck på det!
Men nu när det börjat bli kallare så känns det genast mer bråttom att fixa färdigt veden. Visserligen har vi redan en hel del torr ved sen innan. Men högen med träd blir ju inte mindre av sig själv.
 
Jag förstår varför man brukar säga att veden värmer en flera gånger.
 
Saga sitter på säkert avstånd och hejar på....eller undrar va fasen ja pysslar med.
 
Ja fort går det ju inte
 
Tråkigast är definitivt att man måste stapla det oxå. Tur att mamma är ledig ibland så hon kan hjälpa till med det 😘.
 
Ja vad ska man säga. Jag älskar livet på landet. Man blir aldrig sysslolös och man behöver inte lägga pengar på gymkort.
Jessica
2018-08-22 @ 16:03:48
URL: http://korkochkapsyl.blogg.se

värmer två gånger... inget gymkort... bara bra grejer!! lycka till med staplandet=)

Svar: Tack! Ja jag har ju å göra ett tag men det ska nog bli klart till slut.
Ingela therese

Rebecca Adnell
2018-08-22 @ 19:04:54
URL: http://adnellphotography.blogg.se/

Stapla ved är tråkigt, men hugga tycker jag är riktigt roligt :D

Svar: Då skulle du varit här och hjälpt mig 😊 jag skulle behöva någon som gillar att hugga
Ingela therese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0