Mer sommar tack

God morgon, nu har vi kommit igång här hemma. Frukost är avklarad. Hönsen har fått lite vatten å mat och vi fick lite ägg. Schysst deal tycker jag. Även en del av altangolvet har fått lite kärlek. Strök 2a gången med imprigneringen (heter säkert nått annat) nu på morgonen.
Jag skall strax åka till affären men först en kaffepaus.
 
Nu när jag sitter här känner jag bara spontant att jag vill inte att sommaren skall ta slut! Jag orkar inte med en sketen kall mörk regnig slabbig höst och sen en evighetslång vinter på det. Stort Nej tack på det!

Sommaren har varit UNDERBAR!! Helt makalös och vi har haft det så bra. Jag menar givetvis undantaget skogsbränder, bilbränder och torka. Men utöver det så tar jag gärna en repris varje sommar framåt (Det får regna mellan 02-06 varje natt).

Jag älskar Sverige av många anledningar men inte klimatet. Ta bara de här dagarna vi haft med regn och kyla nu. Jag fryser ute. Jag fryser inne. Jag fryser helt plötsligt överallt. Jag får ont i kroppen. Jag blir trött, seg å grinig.

HUR kan vädret påverka en så förbannat mycket? Jag inser ju mer och mer att jag inte är gjord för vårt klimat.

Synd att jag knte kan få hela min familj, släkt och vänner att flytta med mig till solen.

Nu är pausen slut. Dax att sätta igång igen. Idag har vi mycket planert. B.la. skall en i familjen springa action run idag. Vem får ni se senare.

 

Hej så länge




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0