Uppdatering.

Hej, såg att jag inte skrivit här på en vecka. Hur kunde den tiden gå så fort? Jag har tänkt skriva massor av gånger men det har alltid kommit något emellan.
 
Så vad har vi haft för oss? Tja... jag, syrran och alla barnen (utom saga som hade feber) åkte till skövde badhus.
 
Vilken underbar dag det var. Vi ägnade mer än 6 timmar i vattnet. Åkte rutschkana i flera timmar. Vi hade nämligen turen att pricka in en dag där det var nästan hekt tomt på folk. 
För mig som har aningen panik över att något av barnen skall drunkna var det perfekt. Underlättar ju massor att ha koll på dom när man är ensam i bassängen.
Några av barnen tog simborgarmärket och något annat märke. Mio tog sitt första märke han oxå. Mycket stolta barn men ännu stoltare mamma. Tänk att något så litet som att simma en bit kan betyda så mycket.
 
Syrran och barnen stannade sen över hemma hos oss. Var ju galet trött efter alla trappor (till rutschkanan) och allt badande så blev en tidig kväll. Dom han visst med lite spelande oxå.
 
Sen, hux flux så ändrade sig vädret och vi har nu fått höst. Definitivt inte mitt val av väder. Kallt, regn och blåsigt. Så ena förmiddagen när kylan gjorde sig påmind tände jag i kaminen. Stor mysfaktor på det och frös gjorde vi absolut inte sen. Galet varmt blev det.
 
Eftersom det nu inte är skönt väder så har vi fått fixat lite inne.
En skohylla har kommit på plats.
 
Jag har gjort en jackhängare till groventren.
Och den har kommit på plats
Även andra hängaren har kommit upp.
Vi är många och då behövs många krokar.
 
Sen fick vi äntligen uppsatt de sista rullgardinerna på övervåningen och fannys rum har fått upp gardiner.
 
Spegeln nere är uppsatt
Och spegeln uppe
 
Hyllan har fått lite mer inredning men kommer inte på vad jag skall ha på nedersta planet. Har ni något förslag?
 
Denna hyllan nedan har jag fixat till och skall få sitta på kontoret. 
 
Sen har jimmy gjort färdigt trappan och en bit med plattor till.
Och hörnet fram till blivande altandäcket.
Ser ni vad fort gräset kommit nu när det börja regna.
Mamma hade med sig några vita ljung som jag plantdrat nu på morgonen.
Ska bli spännande till våren och se hur allt vuxit till sig.
Gräset  vi planterade är så fint. Går inte framhäva det rättvist på bild men det är rosa i toppen.
 
Häromdagen hängde vi upp lite mer leksaker ute till barnen.
Ska bara få bort stubbarna som är bakom men det får nog bli ett jobb för grävmaskinen.
 
Sen har jag sökt en hel massa jobb i veckan. Vilken dryg väntan det är när man väntar på svar.  Jag fortsätter att söka sådant som jag känner verkar spännande så får vi se vart det leder.
 
Nu skall jag laga lite mat och fortsätta mitt eviga städande här hemma.
 
Kram så längre 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0