Greta och kaffe.

God morgon.
Vi startar dagen med greta gris och kaffe, precis som igår. Härligt, mysigt och framförallt en lugn start. Jag är verkligen ingen morgonmänniska så ni anar inte hur mycket jag längtar efter att barnen ska fatta hur skönt det är med sovmorgon.
 
Passar på att skriva lite nu när barnen ändå inte har fokus på mig. Igår blev kl alldeles för sent (igen) så då prioriterades sömn framför blogg. 
 
Igår grejade vi som vanligt. Ni måste väl nästan tröttna snart på alla mina "fix&dona" inlägg. Men det är mestadels det våran tid består av just nu. 
Mamma kom ut och målade färdigt innetaket. Stort tack för det! Jag har stora problem med mina leder. Att måla över huvudet är en sådan sak som mina axlar inte alls fixar. Eller visst skulle jag klara det på ren vilja. MEN jag skulle förmodligen få lida grymt av det i flera veckor. 
Tanken var att J skulle måla taket men mamma, snäll som hon är, erbjöd sig 😍.
 
 
Jimmy satte lite mer kantsten och påbörjade en trappa. Just det här med kantsten och plator är hans grej att fixa. Han är jättebra på det. Och framför allt, kantstenen väger ca 70kg/st. Så jag hade inte kunnat fixa det själv även om jag försökte. Det är just här som vi kompliterar varandra så bra. Vi är båda igång från morgon till kväll. Grejar hela tiden men oftast inte med samma sak. Han gör det han är bäst på och jag gör det jag fixar bäst. Däremellan dricker vi kaffe ihop och pratar om hur vi vill "gå vidare" med projektet här hemma.
 
Jag ägnade stor del av gårdagen till att sopa stenmjöl fram å tillbaka över plattorna. Kommer behöva göra det några gånger till efter det regnat men när det väl har satt sig lär inte dessa plattorna flytta sig. Jimmy köpte hem ett stenkross som är gjort av en väldigt mörk sten. Blev väldigt bra mot våra mörka plattor. Jag ville inte ha den ljusa färgen som är på vanlig stenmjöl. 
 
Jag la duk och dekorsten på det vänstra landet så långt det gick. 
 
 
Jimmy fyllde upp och paddade gången fram till det tänkta altandäcket. Nu är det endast plattorna som skall dit så kan vi bocka av den punkten oxå.
 
Mio fick en lite förtidig present av oss idag. Han har växt ur sin cykel så idag fick han en ny. Han blev så förvånad, men glad. 
 
Måste även berätta. Saga ställde sig upp ute idag. Hon stod och tittade en stund och helt plötsligt gick hon till mig. Jag blev så förvånad. Vi vet ju att hon egentligen kan gå men hon vägrar ju göra det annars. Men hux flux så bara gick hon. 
Får hoppas att det släpper lite nu så att hon faktiskt börjar gå helt.
 
Min kusin och hennes 2 grabbar kom förbi idag. Jätte kul och mio blev helt lyrisk över att någon kunde hjälpa honom med tvspelet. Han skaffade sig nog en ny idol där en stund.
 
På kvällen åkte vi till svärföräldrarna och åt kvällsmat. Go mat, härligt väder och underbart sällskap. Toppen med andra ord.
 
Efter nattningen blev det att betala ut lite löner, vattna blommor, dammsuga, sätta upp fler gardiner och till sist landa några minuter i soffan.
 
Nu är visst greta gris inte så intressant längre så vi hörs sen. Ha en trevlig dag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0