Dans å flams

Hej
Jag skulle lagt ut ett inlägg med bilder från i söndags men helt ärligt så har jag inte orkat. Jag vaknade tok förkyld igår och lika sjuk å trött idag. Är ju allergisk oxå så det gör ju inte saken bättre. Enda bra grejen med vintern är ju att man åtminstone slipper pollen/gräs/blommor -allergier. 
 
Igår gjorde jag absolut så lite som möjligt. Försökte helt enkelt bara överleva tills Jimmy sluta jobbet. Alla barnen var hemma och jätte rastlösa...självklart!
Vi hade kiosktjänst i fotbollen på kvällen. Kom ca 2 kunder och handlade så det var långsamt att stå där. Sen åkte vi ut till svärföräldrarna och hämtade hem husvagnen.
 
Idag har jag varit lite piggare. Har haft hantverkare här halva dagen. Dom var här för att göra om sådant som dom tydligen inte kunde göra riktigt första gången dom var här. Jag förstå inte att dom orkar vara så slarviga och talanglösa på sitt jobb. Vem orkar ens åka tillbaka till samma kund för att göra om ett jobb 3-4 gånger. Gör det riktigt förstå gången lixom 🤔.
Även en besiktningsman var här för att dokumentera skadorna dom åsamkat i vårat NYA badrum nere. Ni kan ju tänka er hur nöjda vi INTE är med denna firman. Förhoppningsvis är det mesta snart löst så vi kan slippa ha mer med dom att göra. 
 
Sen hade vi midsommarfirande på barnens dagis idag. Jag måste ändå säga att jag gillar denna svenska traditionen vi har. Jag förstår att alla utlänningar tycker det är konstigt med dans runt stång och konstig mat med nubbe. Men om man bortser från det så är det verkligen en härlig svensk tradition.
 
Barnen och fröknarna hade ägnat större delen av dagen till att klä stången med björkris och blommor. Den var jättefin. Vi samlades där på eftermiddagen. Solen lyste, björkarna vajade, gitarrspel, sång och dans. Barnen skuttade, dansade, sjöng och skrattade samtidigt som dom dansade runt stången med ett leende från öra till öra. Visst kan det inte kännas annat än magiskt när man får se barnen så ärligt glada. 
 
Mio och Fanny hade fotbollsträning ikväll men idag stannade jag och saga hemma. Vi passade på att sätta lite kantsten runt plommonträdet undertiden.
Nu är det bara marken runtomkring som skall bli klar oxå 😉.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0