Skrevs gårkväll men postades visst inte.

Tankar och känslor efter endast 1timmes sömn...
Att bygga hus och flytta är rätt ut sagt ett rent jävla helvete. Det är sjukt jobbigt på alla sätt och vis. Både fysiskt och psykiskt. Tålamodskrävande utan dess like. Helt enkelt ett himla stort projekt. Och missförstå mig rätt. Jag ÄLSKAR vårt nya hus. Ångrar inte beslutet att bygga. Men Det är slitigt. Åter igen, ni som hjälpt oss. Tack!! 
Vårat bygge har ändå inte stött på några större motgångar. De flesta har varit tillmötesgående och lätta att ha och göra med. Är väl egentligen endast "övervåningssnickarna" jag gärna nu i efterhand hade bytt ut. Mer om det i ett senare inlägg (när dom faktiskt är klara med vårat hus). Ni anar inte hur mycket jag bara vill att dom ska göra klart sitt å sen dra ifrån mitt hem.
 
Nu när man är trött är det ju extra lätt att bara bli negativ å känna att jag orkar inte. Men jag ser hela tiden nya saker som jag älskar här hemma. Jag har exempelvis frysen jämte kylen nu. Innan hade vi den i källaren. Det blev många vändor upp och ner för den trappan innan. Känns som lyx att ha den i köket.
Det här med induktionshäll är ju helt klart magiskt. Att laga mat går ju helt plötsligt fort. Och huset är så tyst. Är fönsterna stängda hörs inget utifrån. 
Tvättmaskinen vi köpte är magisk. Jag tvättar ju minst 2 maskiner/dag. Jag har höga krav på just tvättmaskinen och denna uppfyller dom lätt. Den är tyst, rymmer 9kg, centrifugerar 1600varv och tvätten är nästan torr när den är klar. 
 
Jag kan fortsätta rabbla massa saker som gör mig glad över  detta stället men då tröttnar ni nog på att läsa.
 
Detta inlägg skrev jag igår kväll. Men av någon anledning blev det inte utlagt. Saga hade varit vaken hela natten och utan sömn vet ni ju hur positiv man känner sig. Idag känns allt lite lättare. Vädret är underbart. Mamma är ute och hjälper mig flyttstäda. Jag packar upp och vi börjar komma till ro i huset. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0