Äntligen!!

I kväll lyckades jag nå ett av mina delmål på gymmet. Så jäkla skön känsla.
Jag tycker det är så cool med dom som klarar av att "ta" sin egna kroppsvikt. Så det har varit ett av min delmål. Att klara av 60kg eller mer i latsdrag. Jag har länge tragglat på 55kg. Just i latsdrag så är hoppet mellan vikterna 5kg, så det är inte helt lätt att öka vikterna där när man redan tar tungt.
Men idag var det dax att testa. Efter uppvärmningn Gjorde jag först 5rep på 55kg. Ville inte trötta ut mg för mycket direkt. Sen gjorde jag 3 repetitioner, lugna (för det var skit tungt) och kontrollerad (både ner och upp) på 60kg. ALLTSÅ min kroppsvikt. Och eftersom jag klarade det så var jag tvungen att testa på 65kg. Även där gjorde jag 3rep, lugnt men aningen mer stånkandes 😂. MEN jag klarade det 💪.
Sen fick jag sänka till 55kg igen och träna Färdigt mitt pass. Kände mig riktigt stark, så ökade nått kilo i alla mina övningar idag. 
 
Så spenderade jag kvällen. Innan idag har jag varit på fotbollscup med fanny.
 
Dom spela lika i 2 matcher och förlorade 1. Det är första gången i 9-mannalag och tjejerna har endast tränat några veckor ihop. Är ju även första gången dom spelar med offside så det var mycket nytt för dem. 
Är ju frustrerande för mig som står och tittar på. Man vet ju att dom kan så mycket mer men dom är lite osäkra med allt nytt. 
Men dom lär sig snart, det oxå.
 
Mellan andra och tredje matchen var det ett långt uppehåll. Cupen gick vid lassalyckan i Ulricehamn. Där har dom så himla mycket bra motionsspår, skidspår, cykelspår m.m. Fanny hängde med laget så jag tänkte att då tar jag en liten promenad.
 
Eftersom jag inte hade träningskläder m.m. så tänkte jag att 3.5km fick räcka. Ska tilläggas att när jag satt på läktaren så var det även jättekallt så jag hade vinterjacka på mig.
Jag gick till tavlan, tittade vilken färg jag skulle följa. Började därefter traska. Efter nån km insåg jag att jag glömde lägga jackan i bilen. Det blev varmt. Efter ytterligare någon km knöt jag den runt midjan. Helt omöjligt att gå i det tempot iklädd linne, fleecetröja OCH lång vinterkappa.
Efter ca 2.5km så kunde jag inte längre se den färgen på snitsel som jag skulle följa. Däremot fanns det ju en uppsjö andra färger att välja på. Jag var helt säker på att jag skulle följa gulfärg och att grön färg var 5 kilometaren.
Jag hade haft ganska bra tempo så tänkte att 5km kan jag ju ta istället och ändå hinna tillbaka i god tid till matchen. Så då började jag följa grön istället. 
Jag gick å gick å gick och helt plötsligt säger min app (runkeeper) hur långt jag har gått. Då hajar jag till och inser att grönfärg kan inte vara 5km för då borde jag varit tillbaka sen länge.
Kollar på klockan och börjar bli aningen stressad. Vände tillbaka, började jogga. Tänk er synen..jag joggandes i skogen iförd jeans, fleecetröja och vinterjacka runt midjan 😂.
Mötte några och frågade hur lång gröna rundan var...10km var svaret. Ok det hade jag ju INTE riktigt tid till. När jag sprungit tillbaka en bit så såg jag genom skogen, den vägen jag sprungit på tidigare (trodde jag). Genade där och sprang neråt igen. Efter en bra stund genom skogsvägar, stigar och skidspår så inser jag att jag var helt vilse. Jag började följa svart/vita snitslar för det var de enda förutom gröna jag hittade. Tänkte att dom borde ju oxå leda tillbaka till starten. Joggade men kände inte alls igen mig. Att följa svartvita var inte något genidrag direkt. Den står för 15km ELITSPÅR 😂.
 
Tack och lov för mobiltelefonen. Jag fick koppla upp mig på Googlemaps och med hjälp av den och gps ta mig tillbaka. Så mina 3.5km promenad blev tillslut 7km joggingrunda och jag han precis tillbaka innan matchen skulle börja. 
 
Men dagens motion blev bra ändå.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0