PĂ„sklov 2019 💖

Hej
Nu har vi haft ett underbart pÄsklov. MÄndagen spenderade ju jag och fanny i ullared. Resterande vecka har vi mer eller mindre spenderat hÀr hemma. Vi hade nÀmligen planerat att göra saga blöjfri nu nÀr jag skulle vara ledig en hel vecka. SÄ i tisdagsmorse var det dax. Inga fler blöjor pÄ dagen. Till natten sÀtter vi pÄ henne blöja men hon har nu vaknat torr pÄ morgonen 5nÀtter pÄ raken. SÄ snart slutar vi med det oxÄ.
 
Hur har det nu gÄtt dÄ? Jo första dagen var en del olyckor. Resterande dagar har det gÄtt utmÀrkt. 1 eller max 2 olyckor/dag. Oftast har det varit för att vi varit för lÄngt ifrÄn en potta nÀr hon vÀl sagt till. Eller som idag, nÀr hon satte sig men rÄkade glömma dra ner shortsen. 
 
SĂ„ nu har vi inga mer blöjbarn i familjen förrĂ€n det blir barnbarn đŸ€© (Och det hoppas jag dröjer).
 
Jag har gjort fÀrdigt blomlÄdan och planterat lite vÄrblommor.
 
Vi har gjort lite vÄrfint vid infarten.
 
Trappan börjar bli fÀrdig pÄ altanen.
 
 
Högarna med fylle har blivit utlagda.
Är skönt att slippa se dem. Nu ska vi bara mĂ„la huset en gĂ„ng till pĂ„ baksidan, sen blir det matjord och grĂ€smatta.
 
Jag har verkligen passat pÄ att ta det lugnt dessa dagar. Försökt att göra sÄdant som fÄr min sjÀl att mÄ bra. Att va ute Àr nÄgot av det viktigaste för mig. SÄ det har jag varit massor! Förrutom i tisdags dÄ vi började kissetrÀningen. DÄ gjorde jag mina 10000 steg/dag inne i vÄrat hus, bara genom att gÄ och plocka, stÀda och greja. 
 
I höstas tryckte min mamma ner massa lökar, runt om hÀr hemma. Det Àr sÄ fint nu nÀr det ploppar upp blommor lite överallt i skogen.
 
Jag har försökt trÀna pÄ ett eller annat sÀtt varje dag. Barnen har varit hos kompisar och lekt. Dom har lekt hÀr hemma, vi har varit ivÀg pÄ kalas och vi firade pÄskafton hÀr hemma med familj. 
Vilken underbar pĂ„skafton det blev. Bra vĂ€der, vi kunde vara ute. Grilla, dricka och Ă€ta gott. Spelade spel, umgicks och skrattade massor 😍. Tusen tack min Ă€lskade familj 💖.
Se sĂ„ mĂ„nga underbara kids "vi" har 💖💖💖.
 
Nu mÄste jag lÀgga mig för snart ringer vÀckarklockan igen.



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, trĂ€ning och allt dĂ€rtill. Älskar att hĂ„lla mig aktiv och rastlösheten Ă€r alltid nĂ€ra ✹

RSS 2.0