Grattis Saga! Tiden tickar framåt i en väldans fart.

Igår fyllde vår minsta hela 1år. Lite blandade känslor det där. På ett sätt känns det som hon alltid funnits hos oss. Samtidigt känns det helt otroligt att hon redan fyllt 1år. Tid är helt klart ett komplext ämne 🤔. Så subjektiv men samtidigt så konstant.
Alla har vi ju en given tidsrymd här i livet. Då ingen vet just hur lång den är för varje individ. Är ju det enda vi kan påverka vad vi prioriterar att fylla tiden med för aktiviteter, och på så sätt antingen bli effektiva eller ineffektiva. Och just detta är ju avgörande för hur "snabbt" vi upplever att tiden går. Ja nu svävade visst min tankeverksamhet iväg en aning.
 
Som sagt, igår fyllde saga 1. Detta firade vi med familj, släkt och faddrar här hemma. Alltid lika underbart att träffa allihopa. (Ett perfekt sätt att fylla sin tid 😉).
Kalaset blev stökigt, stojigt, hjärtligt och kärvänligt precis som det ska va när vi alla ses. Barnen får leka och vi vuxna får försöka överrösta varandra runt köksbordet. Magiskt!
Efter kalaset gick vi alla bort till nybygget och tog oss en titt. Huset stod kvar och inte var det helt färdigt heller men snart så. (Oxå ett perfekt exempel på att tiden både står still och rusar iväg).
Det var roligt att få visa hur långt vi kommit med huset men det ska bli ännu roligare nästa kalas för då räknar vi med att fått flytta in.
 
Tack alla som kom och firade vår lilla tjej igår. Och tack för allt fint hon fick.
Tack Saga för att du förgyller vårt liv. Du anar inte hur älskad du är av oss alla 😍.
 Att få ha dig i mitt liv gör mig helt varm inombords. 
 
Förresten, på bilden ser ni det färdiga resultatet av "bikupan". Första gången jag gjort något med marsipan och det blev bra. Däremot kommer jag aldrig frivilligt börja skapa tårtor kan jag lova. Fy vad pilligt och tråkigt. Definitivt inte min grej. Fanny däremot tyckte det var jättekul. Hon har gjort rosen, även första gången för henne så det var imponerande. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0