Cykeltur till glasskiosken.

Hej 
Nu nattar jag barnen eller saga och felix sover redan men brukar sitta kvar en stund. Då får jag lite tid att skriva här.
 
Idag började jag daven med att städa och tvätta lite. Var ju iväg större delen av dagen igår så det hans inte med då.
 
Sedan kom mamma förbi med massa påskliljor som jag fick. Jag ska plantera ut dom på våran naturtomt. Det blir ju så fint på våren när det tittar upp gula blommor lite överallt. Sen åkte vi en snabbis in till knalleland.
Där köpte vi fotbollsskor till fanny och foppa till felix. 1 affär, sen hem igen. Precis så det ska va enligt mig. Rätt in, köp det du ska ha och åk sen hem. Inget krångel alls.
 
Fick i familjen  lite mat innan vi tog en cykeltur.
 
Som dom gillar den här vagnen. Och smidigt är det verkligen.
Även mio var med oss.
 
Vi cyklade till tappen, åt glass och sen cykla vi tillbaka. Det blev en runda på 6.22km. Inte långt för oss vuxna men det räckte gott för mio. Han har ju bara en 20' cykel och dom rullar ju inte särskilt bra. Stackarn fick ju trampa precis hela tiden. 
 
Vi har inte gjort så mycket mer idag.  Vi grävde ner plintarna för vedskjulet. Tog en evighet att först mäta in dem. Att korsmäta kan man ju bli knäpp av 😂.
Sedan fyllde vi igen framför huset.
Nu skall det bara på matjord och gräsfrön.
 
Vi började även bygga en liten stenmur. Vi behöver samla mer sten så det kommer ta ett tag innan den blir klar. Jimmy gillar sådant här pillgöra så det får bli hans projekt.
 
Jag och saga tog bort mossan och gjorde en stor sten fin. Runt den skall det få komma påskliljor.
 
Nu skall jag förbereda inför jobb i morgon. Sköt om er!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0