Utefixardag

Idag har vi varit ute precis hela dagen. Jag vaknade med huvudvärk i dag oxå. Efter x antal migräntabletter blev det bättre. Jag var nervös en stund där på morgonen att migränen skulle ta över helt. Fick feber och illamående av smärtan. Kan jag inte häva det då, så blir det att varva mellan att krama toastolen och sova.
 
Men idag blev en bra dag trots jobbig start.
 
Efter frukost gick vi ut och skruvade dit de sista trallen. Nu är ca 64kvm golvyta klart. 
Nästa grej blir att bygga trappsteg utmed hela långsidan.
Sedan skall det ju bli altandäck runt hörnet och ut med kortsidan oxå.
Den sidan är om möjligt, ännu tråkigare att göra. Det skall grävas bort en massa material innan vi kan börja.  Men som sagt, ett senare bekymmer.
 
Jimmy har grejat lastbil hela dagen idag oxå. Jag gjorde då färdigt spaljen till blomlådan jag gjort.
 
Vad tycks?
Där skall växa bla murgröna och annat fint.
 
Ja vad har vi mer haft för oss? Jo när mamman i familjen tröttnar på att cyklarna blåser omkull hela tiden. Då tar hon en regel och lite spillmaterial från altanbygget och bygger ett cykelställ.
 
Lite kreativitet och fantasi senare så var det bara att ställa det på plats. Detta får bli ett tillfälligt ställ tills jag gjort ett finare. Har sett ett så fint cykelställ i trä men det kräver mycket mer tid. Så det bygger jag inte idag.
 
Jimmy har åkt på bio med de 2 stora barnen. Jag och de små har biomys här hemma sålänge. Lite godis och ungarna valde film. Babybossen blev det....IGEN. 
 
Hur har eran söndag varit?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0