Semestertripp m husvagnen (del 1)

Ja då ligger jag här å försöker natta en enveten liten grabb som gör allt han kan för att inte somna. Tänk att barn inte har fattat hur gott det är att sova! Men det ger ju mig lite tid till att skriva här.
I fredags packade vi husvagnen också drog iväg på en liten tripp med barnen. Först gav vi oss iväg till badhuset i Skövde arena. Vilket bra badhus! Så jätte mycket bättre än 'The reef' i Danmark.  Flera stora rutschkanor och flera mindre. Vågbassäng, utomhusbassäng, bubbelpool, barn bassäng m.m. och framför allt VARMT 😆. Jag slapp frysa arslet av mig ✌.
 
Efter många timmars bad åkte vi vidare till en camping i karlsborg. En mysig lite naturcamping. Vilket lugn där var. Jag har aldrig varit med om att kunna slappna av så och 'släppa' lite av kontrollen på barnen när vi varit å campat. Det var ingen fara att dom rörde sig runt husvagnen, då dom ej riskerade att bli påkörda där. 
Vi bäddade ner oss lite gott framför en film och alla somna direkt. Och Det var helt tyst på natten.
Vi sov alla jättebra och länge! Inte vanligt att våra barn sover ända till efter 9. Och det var så tyst på morgonen när vi vaknade att jag först trodde kl var 6 eller så. 
Efter frukosten tog vi en liten promenad och kollade in sjön. Det var många båtar som for förbi så undrar om inte en del av götakanal gick där 🤔.
Grabbarna älskar att få ha med sina cyklar. Men felix hade aningen problem med sand i tofflorna hela tiden.
 
Dom försökte sig på att bada, men jämför med värmen i badhuset dagen innan så var det ingen hit.
Saga fick åka snålskjuts hos mig, men hon klagar inte över lite närhet 😉.
Felix verkligen älskar denna typ av gunga. Han kan sitta på dom å flänga fram å tillbaka hur länge som helst.
 
Vi tog oss in till en minigolfbana i karlsborg. Kan lätt säga att jag vet vem Mio ärvt sitt tävlingshumör ifrån 🙈. Jäklar vad arg han blev när bollen inte rulla dit han tänkt sig. Och ju argare han blev, desto hårdare blev slagen och desto mer fel gick slagen. Å ju argare blev han igen.....precis som sin mamma 😂.
Jimmy försöker visa grabbarna hur man gör.
Men felix han har sitt alldeles egna sätt att spela minigolf.
Efter en dag i karlsborg med minigolf och en tur upp till Karlsborgs fästning packade vi husvagnen igen. Rallykalle tog oss till Motala där vi mötte upp svärföräldrarna och svåger m familj. Mer om detta skriver jag i nästa inlägg. Natti natti gott folk 💋.
 
P.s måste bara tillägga att jag vann minigolfen ✌. D.s.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0