Varmt och soligt 👍

TÀnk om vÀdret kunde fÄ vara som igÄr, större delen av Äret. Att lite sol och vÀrme kan ha sÄ stor inverkan pÄ allas humör. TÀnker pÄ en lÄt barnen alltid sjunger vid avslutningen innan sommaren:
'Solen skiner, himlen Àr blÄ. Vad det Àr skönt att leva dÄ. Högt i topp gÄr allas humör. Ja det Àr det som susen gör, sommarlov' ja, den kanske inte gÄr exakt sÄ men ni vet vilken jag menar. Den stÀmmer i allafall till 100%. VÀdret och vÀrmen har verkligen den inverkan pÄ humöret.
 
SÄ igÄr passade vi pÄ att vara ute större delen av dagen. Mio lekte en stund med en kompis. Fanny var ivÀg hos kompis hela dagen. Felix fick ha mig och saga som kompis. 
Jag har tÀnkte Àndra om lite i hönshuset. NÀr jag ÀndÄ skruvar ner allt kÀnns det lika bra att passa pÄ och stÀda rent. Grabbarna var inte sena med att hjÀlpa mig. Dom bÄde matade hönorna och tvÀttade lite hÀr Ä dÀr. TÀnk sÄ lite som krÀvs för att barn skall vara nöjda. Oftast rÀcker det om dom fÄr vara delaktiga. Hacka eller röra lite nÀr man lagar mat. Eller som nu. Var sin diskborste och en hink med vatten. 
 
PÄ eftermiddagen Äkte vi ut till svÀrförÀldrarna ihop med svÄger m.familj. Dom bjöd pÄ god mat och svÀgerskan hade gjort en rabarberpaj. Tror det Àr den godaste rabarberpaj jag Àtit.
Vi hjÀlpte dem att resa deras flaggstÄng. Shit va tung den var!! Men snyggt blev det nu nÀr den Àr nymÄlad.
Sen spelades det Àven lite kubb. 
 
Jag och saga satt i skuggan och njöt. Magiskt gött att bara sitta still en stund. Jag försökte ta en selfie pÄ henne och mig. 
Tror inte hon ville vara med pĂ„ bild 😂. HĂ€nderna Ă„kte för ansiktet varenda gĂ„ng jag tog fram telefonen.
 
Det Ă€r sĂ„dana hĂ€r dagar jag försöker 'lagra' i minnet inför den kommande vintern. NĂ€r vĂ€dret Ă€r piss och humöret pĂ„ botten. DĂ„ tittar jag tillbaka pĂ„ sĂ„dana hĂ€r enkla dagar och inser att livet Ă€r rĂ€tt skönt. (Åtminstone nĂ€r det Ă€r varmt 😉).



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, trĂ€ning och allt dĂ€rtill. Älskar att hĂ„lla mig aktiv och rastlösheten Ă€r alltid nĂ€ra ✹

RSS 2.0